Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 4485 ggr
MarajLowajz
0

Ancistrus - kön?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, nu har jag letat och letat runt på både google och här inne på sajten men jag kan alls se vad min Ancistrus har för kön…

Den har spröt men inte riktigt långa och dom går inte alls upp mot huvudet som hanar ska ha och vissa säger att honor kan ha spröt men dom bilder jag hittar så har dom inga spröt så nu ger jag upp med att söka och önskar att en vänlig själ kan berätta xD

Har även en albino men är säker på att det är en hona. Bifogar en bild iaf =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
0

.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
0

.

-Albert Einstein

GuUuLd
0

Hur stora är de?

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[dynamitella]
0

Albinon är helt rätt en solklar hona.

Jag tycker att den bruna också ser ut som en hona egentligen. Hur gammal/stor är den? Om den är över 1-2 år gammal så är det en hona, och om den är ung så är det en hane. Unga hanar kan ha såna pyttiga spröt ett bra tag innan de växer ut ordentligt, och äldre honor kan ha lite skägg. Unga honor har det dock inte :)

MarajLowajz
0

7 cm - dom är lika stora båda två.

#4 - jag har bara haft dom sen i vintras och vet inte hur länge min kompis före det har haft den. Men skulle tippa på nästan 1.5-2 år för båda två :)

-Albert Einstein

[dynamitella]
0

Då skulle det mycket väl kunna vara en hona :)

Jag lämnar resten åt malexperten Guuuld!

MarajLowajz
0

Okej =)

Jag tippar också på en hona, har några små också som är kring 3cm i storlek men dom är omöjliga att se kön på :P Däremot är dom väldigt snygga med fina gula prickar :P

-Albert Einstein

GuUuLd
0

Är de 7cm båda två så borde de båda vara honor. Tyckte nämligen den bruna såg ganska liten ut men det är svårt att se storlek på bilder :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

MarajLowajz
0

Okej =) Funderar på att inskaffa en partner till dessa så därav frågan  vad det är för kön på dom =) Inom kort kommer dom få flytta in i ett 240liters kar då jag har dom i 112liters nu.

Hehe, å jag tycker dom är lagomt stora :D

Ja det är klart det är svårt att se storlek på bilder =)

-Albert Einstein