Nya guppys. Bilder.
Idag handlade jag syrsor till grodorna och fick ett infall. Jag såg två guppyhonor som stack ut i mängden. De är nämligen giessener/ribbon-honor.
Jag fick självfallet plocka med två hanar också, för att föra genen vidare. Förhoppningsvis så blir det ståtliga avkommor härefter.
Fiskarna kommer gå i karet på bilden tills jag ser att honorna är befruktade, och sen kommer samtliga flyttas till det stora karet. Honorna får sen flytta tillbaka och föda här :)
Jag fick riva karet idag på grund av sjuka mängder planarier. En halvliter salt i gruset fick död på rubbet, och allt är nu nystartat. Förhoppningsvis kommer jag undan nitriten.
Varför flytta de till det större?
För att hanarna är lite jobbiga :) Karet rymmer bara 25 liter.
Honorna kanske får gå kvar. Jag får se!
Okej, ja du vet säkert vad som är bäst. Själv hade jag iaf låtit honorna vara kvar.
Vilken butik är det i L-A du handlar av? Kanske blir en runda dit i helgen! Jag vill ha fler Kuhliålar. Har blivit helt frälst i de :)
jösses så snygga! :D bra köp!
Nejnej, det hade säkert gått bra :) Men jag tänker utöka med fler guppys sen. Jag gillade inte de resterande honorna där bara (och 25 spänn styck är lite saftigt). Och fler än såhär får inte plats i karet sen.
Jag köper på spiggens. Den enda butiken i kommunen.
Deras ålar var dock väldigt, väldigt smala idag. Så att du är beredd på det. Annars ser allt bra ut i fiskväg.
Det är inte bara ålar jag är ute efter. Även lite annat i fiskväg. Han i byn har lite tråkigt utbud och håller saftiga priser (förutom på guramis som han tar 39 kr för).
Nja, VÄLDIGT smala kanske inte är en höjdare. Men blir en runda och kolla, är ju inte långt att köra så.
Vet du om han bytar eller köper in fisk/malar?
Okej :) Du kanske kan fiska upp någon av de mindre smala, jag såg bara 4 st, och samtliga var som synålar typ.
Vart bor du?
Ja, han köper inte in fisk från privatpersoner, och byter i regel inte, om det inte gäller 100 fiskar mot en, eller så. Snål liten jäkel är han :) Men det är förståeligt. Det är inte så lätt för djuraffärer att gå runt.
Haha, som han i byn då.
Jag bor i Kävlinge så har bara en mil dit. Jag kollade deras hemsida, ser ut ungefär som Kävlinges Zoobutik. Funderar på att ta mig till Lödde oxå och kolla djurmagasinet och se vad de har att erbjuda. Sist vi var där så fanns det många döda fiskar och kass service.
Gör så :) Jag åker ibland in om zooab också (nu mer djurmagazinet, som låter så komplicerat att säga).
Urusel service. Man kan dock komma undan riktigt billigt om man vet vad man vill ha, och hittar kar med friska fiskar. Det känns lite dumt att "stötta" affärer som inte tar hand om djuren, så jag åker inte dit om jag inte vet vad jag ska ha och inte får tag på det på annat vis.
Ja, den ena killen är bra. Fast han ser man mer sällan där.
Jag har så tråkigt liv så ett besök hos en zooaffär med fiskar piggar alltid upp en. Oftast blir det oförbered shopping.
Tänkte beställa en massa fisk från Brasilien, Thailand och Kina men tyvärr blir inte det projektet av. Måste sälja hela odlingsställningarna jag köpt. Trist! Så nu blir det bara sällskaps köp.
åh så fina de är 
Fina !!!
Oj ih oj vilka snyggingar :D Najs fynd Dani!