Vad kan detta vara?
Hittade detta på en valleplanta som råkat flyta några dagar.
Var inte där tidigare idag.
Ser ut som ägg har ett genomskinlig runt hölje o en vit rund kärna i mitten sitter fastklibbade på plantan är 5 st "ägg".
Invånare: 1 ancistrushona, äppelsnäckor, malasiska sandsnäckor, physor, kanelbulla, skålsnäckor (tror jag de hette) o hittade ett posthorn där igår som blev bortplockat på en gång. Vildguppys går där i med.
Det är inte posthorn, Ancistrus, physa, sandsnäcka, kanelbulle eller vildguppy-ägg.
Det lämnar "skålsnäckan" och äpplen. Har du någon äppelsnäcka som satt kokonger nyligen? Ibland kan man ha otur och få ett par ägg nere i akvariet, som tyvärr dör och slutar utvecklas.
Skålsnäckan känner jag som sagt inte till, så länka gärna en bild på den/dem :)
skålsnäckor e j de där små vita som har skalet "över" hela sig typ tror de heter skålsnäckor de är mycket mindre än vad äggen är.
äpplena la ägg inatt men serr ägg under ytan förr o det ser INTE ut på detta viset o detta kom bara för några timmar sen alltså långt efter att äpplena la sina ägg, dessa sitter j fast dessutom alltså är fastklistrade på växten.
har sett detta förut då fastklistrat på anubias rötterna (på en rot) trodde då det var koppartetrorna som lekt men nu har jag ju inte kvar dem..
hade jag haft spixi snäckor i detta karet hade jag gissat på dem för de ser ut som dem lite.
Är du säker på att alla äpplena är äpplen då? :) Och inte en är en spixi i förklädnad?
Hattsnäcka heter förresten "skålsnäckorna" :)