Födelsedags fisk??
Min pappa fyller år på torsdag, då tänkte jag skoja lite med han och köpa en fisk till han. Han har sakt så här: Varför slössa pengar på fisk??
Då undrar jag om de fins någon ful eller rolig fisk som får plats i ett 25L eller i ett 43L akvarium?:)))
Eller så köper du helt enkelt några äppelsnäckor till honom! De kan du ha i även det på 25liter.
//Lina
www.akvarieodling.se Färgodling av äppelsnäckor!
1# När vi är och köper fiskar så brukar pappa villja ha dom roliga ibland dom ful (konstiga):-) 2# Jag har redan 2 st:-)
Jag tycker att du ska tänka om…..köp något han vill ha istället….
håller med föregående talare

man köper inte djur i födelsedagspresent till någon. det spelar liksom ingen roll om det är en hamster, en hund eller en fisk. djurköp ska vara genomtänkta och personen som köper ska vara påläst och veta vad det gäller. akvariet ska vara anpassat för fisken innan fisken åker ner.
Håller med Oh-La och Ivanhoe81 - Det låter verkligen inte som ett seriöst och genomtänkt djurköp. Husdjur ska aldrig vara en födelsedagspresent. De är levande varelser, inga saker. Vad hade du tänkt göra med fisken sen när din pappa fått den (och förmodligen inte vill ha den)? Nej, köp nåt annat istället.
Jag fixar de skälv;)
Dvärgkula, de är fula :)
Att ge bort en dvärgkula är direkt opassande. Karet måste vara 100% ingått och nitritfritt när de släpps ner, då de dör vid minsta lilla nitrit (de saknar fjäll på kroppen). Lika så ska det vara inrett och planterat efter fiskens behov.
Dessutom bör de matas med snäckor och frysfoder. Så det är absolut inget impulsdjur som man kan slänga ner en flinga till "då och då".
Det enda jag kan tänka mig skulle fungerat vore en Kampfisk.
Men inte ens det är okej. Man ger inte bort djur spontant till vem som helst.