Guldstjärna till Djurmagazinet-Borås
Var idag inne i Borås på Djurmagazinet för att ev köpa svart teleskopguldfisk.
Jag frågade om priset på nanokar de har, 10 l och 20 l. Det första hon gjorde var att förklara att jag inte kan ha fisk i dom, bara räkor eller möjligtvis en ensam Kampfisk i 20 liters karet. Blev helt chockad! Aldrig varit med om att de berättar sånt. Visste ju det redan, men det är ju inte alla som vet.
Sedan frågade jag om teleskopsguldfiskarna, hur mycket växter de stoppar i sig och så. Fick väldigt bra svar av henne. Dom mal tydligen i sig allt som de kommer över och skräpar ner minst lika mycket!! *hihihi* Hon frågade hur stort kar jag har och vilka övriga fiskar som går där. När jag sa att jag har 200 liters gick det bra med Guldfisk tills dom blev större, då skulle jag få byta upp mig.
Jag bad om hjälp med någon annan rolig fisk istället för Guldfisk då jag vill ha mycket växter. Då visade hon runt och berättade lite om olika och tyckte att jag skulle ha en fin stimfisk. Tillslut fastnade jag för regnbågsfisk som hon rekomenderade då den var så livlig och fin. Då blir det mycket liv i akvariet. Fick veta allt om mat, hur många dom helst skulle vara och sånt. Köpte även två ancistrusar, och en såndär annan gullig som jag inte kommer ihåg vad den heter, fanns en tråd häromdagen i alla fall.. Fick info om dom med.
Kändes verkligen roligt med ett supertrevligt bemötande och kunnande! Hon ville verkligen fiskarna väl. Annars hör man ofta så dligt om djuraffärer, så jag ville bara dela med mig av en väldigt trevlig erfarenhet!

Kul med positiva kommentarer om en butik! Det är viktigt att tala om när man är nöjd också, inte bara skriva dåliga erfarenheter.
Fint initiativ :)
Jag sa det till henne också faktiskt. 
bra att du skrev de här, så kanske alla bittra fiskägare börjar förstå att folk i djurbutik faktiskt kan något! Jag tillexempel nekar kunder som vill ha guldfiskar och slöjstärtar dagligen för de har ett förlitet akvarium eller en skål. De finns fler kunniga i djurbutik än vad man tror.

Vad kul! Jag har tyvärr mest dåliga erfarenheter på akvariefronten i djurbutiker, men det är härligt när man stöter på guldkornen 
Jag stöter på trevliga och kunniga personer i djuraffärer ganska ofta :) Tyvärr så glömmer man väl lätt bort att berömma dem. Det verkar vara enklare att gnälla!
Men jo :) Jag har två-tre guldkorn här i kretsarna också minsann. Jag blir lika glad varje gång.