Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 984 ggr
[SelmaP]
0

Vilka andra djur?

Kanske redan finns en sån här tråd, jag har ingen aning. Jag är helt ny här.

Men vilka andra djur kan man ha tillsammans med en akvariefisk?

Och egentligen, vad är meningen med att ha fiskar? Är det bara att ''ha'' dem och se dem simma runt i akvariumet?

PS: förlåt för två trådar på raken!

ivanhoe81
0

ett akvarium är en fin "prydnad" som jag har fått hört, visst man ska ju sköta det men sen är det stort sett bara att titta på det

man kan ha räkor hos dem om det är småfisk man har

[SelmaP]
0

Okej. Tack för ditt svar :)

sallad
0

Sedan klogrodor kan man också ha. :)

-Rasmus 🌈

Jessica Holländare
0

Akvarium är så rogivande att sitta och titta på. Och det kan se ut på så många olika sätt och invånarna ser ut på alla möjliga sätt i färg, storlek, fenor mm. Helt underbart!

Du kan ju alltid ha någon groda eller eldbukssalamander. Beroende på vad du har för fisk då. Och sköldpadda går bra så länge den är liten. När den växt till sig äter den det mesta så då är det bäst att ha den själv. Sniglar finns massor av fina. Och räkor, krabbor.. Massa fint. Och har du saltvatten kan du till och med ha bläckfisk och sjöhäst! Skrattande

[SelmaP]
0

Mega coolt! Nu när man tänker efter går det ju faktiskt. I havet är ju alla tillsammans :)

Men sen har jag en fråga angående grodor, hoppar inte grodorna ut ur akvariet?TystOskyldig

Nu blir man verkligen sugen på att skaffa allt sånt här! Och sjöhästar är ju så fina :)

ivanhoe81
0

det är vattenlevande grodor de andas i vattnet inte syre, sedan har man ju täckglas över akvariumet ju

sallad
0

#5 Det är vattenlevande grodor man har. Afrikansk klogroda/dvärgklogroda är vanligaste i handeln. :)

-Rasmus 🌈

sallad
0

#6 vi postade nästan samtidigt. :)

-Rasmus 🌈

ivanhoe81
0

ja jag märkte det :p

[SelmaP]
0

Ja, okej. Men har man täckglas över hela akvariet? Är det kanske inte någon liten springa så det inte skapas mögel? (om det går?)

Förlåt för mina patetiska frågor!

ivanhoe81
0

på mina täckglas så är det ett litet hörn bortskärt bakom för att sladdarna för pump och doppvärmare ska kunna kopplas och ett litet hål på framsidan för att kunna mata fiskarna med men såklart det kan vara någon liten springa med på några mm

HilmaN
0

Kanske ska läsa runt lite så du får koll? :) zoopet.se och sånt är bra :)