Ni som säljer äpplen!
Hur gör ni på vintern? Jag är inne på att ta bort alla klasar från och med nu för vill inte skicka när det är minusgrader. Och sedan i mars kanske låta någon kläckas för tar ju nån månad innan de vuxit till sig. Hur brukar ni andra göra? Gäller ju även er som skickar posthorn/sandsnäckor mm :)
Finns väl nån värmegrej som man kan ha med i paketet?
Brukar finnas Heat Pack att köpa på en del ställe. Brukar finnas sådana som håller värmen i 18 timmar.
Ett exempel, finns säkert fler som säljer:
www.shrimpshop.se/forum
Jag säljer under hela året eftersom jag har en mor som jobbar inne på stora postkontoret och då kan ta med paketen in dit på kvällarna. Restiden förkortas med flera timmar vilket gör att Heatpacket håller. Och så blir första biten på resan så varm och trygg den kan bli.
Skickar de dagar hon arbetar kvällar, och bara vid de "minst kallaste dagarna".
Har aldrig kommit fram ihjälfrusna snäckor, snäckorna går ju i dvala under resan om de blir lite kallt i påsen. :)
Jag tycker det är mer osäkert på sommaren när det kan bli väldigt hett ute i brevlådan, för de tål kyla bra mycket bättre än värme.
Dock är det EXTREMT viktigt att KÖPAREN passar brevlådan!!!
Så får man ju vara noga med att slå in dosan i tidningspapper, ibland folie och se till att värmepåsen aktiveras.
Med vänlig hälsning
Camilla Thunberg