Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 698 ggr
plutopellis
0

Hjälp med pump

Hej! Jag har en liten aquael som jag trätt ett ben från tunna leggings över så den blir räksäker men det är sånt förbaskat sprutt i den! Inställd på det minsta men det är storm i karet, kan jag göra något åt detta? Eller ska jag flytta allt från 20 l karet det är i nu till ett 50 liters? Går just nu tre räkor med rom här i för att släppa sina bebisar så de får växa till sig innan de flyttar in i det "riktiga" karet bland de andra räkorna/fiskarna och sniglarna… Tacksam för tips!

[dynamitella]
0

1. Vad för aquael är det? Aquael fan plus? (Mini/1/2?).

2. Har du provat att ta av kåpan som täcker filtermassan istället? Det är så jag räksäkrar mina.

3. Har du provat att vrida och dra i utblås-vredet?

Fråga 2 och 3 gäller bara om det är en "fan" :)

plutopellis
0

Ingen fan den heter bara aquael, äldre modell så tror det är föregångaren. Lika liten men kåpan går inte ta bort så som på fan (har ju en sån i riktiga karet) så därav har jag täckt den. Den har ett vrede med + och - men som sagt går inte vrida mer åt - och är storm. I framtiden ska jag köpa ny sån fan men just nu finns det inga pengar till det :(

[Kamillah]
0

Kan du inte sätta en liten leggingsbit över utblåset också då? Så gjorde jag med en av mina som jag fick med när jag köpte ett 30-literskar då den inte gick att reglera alls.

[dynamitella]
0

Okej.

Prova då som kamillah säger :) Linda på något tyg, exempelvis från leggings eller strumpbyxor. På med gummiband bara, så ska det nog sitta bra.

plutopellis
0

Ska testa detta idag! :) tack för tipsen :)