Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 3742 ggr
Jessica Holländare
0

Mitt räkkar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte ju för ett tag sedan ett 20 liters kar som det skulle bo räkor i. Tänkte visa lite bilder på hur det såg ut och hur det blev.

Här är karet.

Jessica Holländare
0

Nu har grus, pump och värmare kommit i.

Jessica Holländare
0

Och lite växter som jag plockat i en sjö. Glad Även vatten från mitt andra akvarium har fått komma i.

Jessica Holländare
0

Nu har jag lyckats slarva bort ett kort till mobilen så jag inte kan föra över till datorn.. Obestämd Så slutresultatet får ni vänta med.

Så länge får ni se några invånare i alla fall. Väääldigt dåliga bilder då jag tyckte det var svårt med macroringar på kameran. Nu lyckas jag inte ens få bort dom.. Ja jösses…

Här är en regnbågsräka. Det bor för tillfället fyra stycken i karet och jag hoppas på tillökning snart då en bär rom.

Jessica Holländare
0

Och en posthorn. Den här är röd och fin. Har två såna och en leopard. Tror jag har någon bebis med..

Har även två äppel-bebisar i karet som ska flytta till större när de växt till sig och någon sandsnäcka.

plutopellis
0

Så fint :) vill också ha en riktig kamera med sånna där ringar så jag kan fota mina..

Jessica Holländare
0

Tack!!! Fått lite hjälp av Niklas idag att förstå dom. Hoppas på bättre kort nästa vecka. Glad

plutopellis
0

Vad kostar en vettig kamera?

Eldsjärten
0

Följer:))

Jessica Holländare
0

Här är min kamera. Glad Jag har köpt macrotuber på tradera för 84 kr. Håller på att lära mig dom.. Vill gärna ha teleobjektiv och ev macroobjektiv i framtiden. Men allt är så dyrt.. Tungan ute

Finns billigare kameror som är bra dom med.

[Geekinblack]
0

Kom det inget slutresultat? xD vill ha inspiration till mitt blivande kar ;P

Jessica Holländare
1

Oj, hahahah!! Jag har glömt! Jag får ta lite kort imorgon och slänga upp. SkämsGlad

Jessica Holländare
1

Bättre sent än aldrig. Här kommer bild på hur det ser ut nu. Glad

Jessica Holländare
0

Fick idag hem 16 underbara räkor från Guld här inne. Jag beställde en blandning av skräpräkor då jag inte ska odla, då får dom vara lite skräpiga. Tungan ute Rili, sakura och körsbär. Dom är helt underbara! Här kommer lite bilder på några av dom.

Börjar med en Körsbär.

Jessica Holländare
0

Sakura

Jamie+Engla
0

Tass! Söta! ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jessica Holländare
0

Någon räka.. Tungan ute

Jessica Holländare
0

Fick ingen rili på bild idag, men kanske imorgon. Här kommer sista för ikväll. Kass, men mysig.

Tikkatikkatini
0

Vad är det för filter du kör med?? Vad heter själva pumpen eller vad man ska säga med ytterfilter eller ja..??

plutopellis
0

http://www.akvariumbutiken.se/filter_pumpar_4/innerfilter_12/aquael_fan_mini_plus_-_260_l_h_532.html

Ta av plastkåpan så filtermaterialet är fritt så är den räksäker Glad sen som dynamitella alltid tipsar om. Flört

plutopellis
0

Eller nej, nu ljög jag! Jag har den men blev osäker nu, syrran har INTE den… Hon får skriva själv vad hennes heter Glad

Tikkatikkatini
0

#19 TACK :D Ska köpa den, men hoppas hitta den i någon butik för frakten är ju så jäkla hög på de där akvariebutikerna… :( Är man student så vill man komma billigt undan. :P

plutopellis
0

Jag gav väl 220 för min på arken zoo… Grizzly hade inte det märket här i Halmstad i alla fall Glad

Jessica Holländare
1

Min pump heter Zolux Nanolife 400. Köpt på djurmagasinet. Dom plockade hem den till mig och rekomenderade den. Jag är jättenöjd. Den tar liten plats, låter lite och har fungerat toppen hittils. Jag betalade 266 kr för den.