Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1572 ggr
Nobeel
0

Guramis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan på er! Jag är en rätt så erfaren akvariemänniska men har nu flyttat ifrån min familj och in i ett litet hus på tomten. Jag tog med mig ett ca 50-60 liter akvarium upp dit.

Mamma hade två mosaikguramis som jag tyckte var fina så jag kidnappade dem och stoppade ned dem i mitt akvarium efter att det stått en vecka och fått medel osv i sig. Är inte så van med äggläggande fiskar, men vad jag har hört ska det inte vara några större problem? Eftersom det än så länge bara är dem så är det ingen risk att äggen blir uppätna och jag har sett dem leka lite, tror det är lek i alla fall.

Tänkte höra med er vad ni har för erfarenhet och vad man ska tänka på? Och om det finns något som gör att dem vill bygga bo och lägga ägg, för har inte sett ett bo ännu. Beror antagligen på att dem precis flyttat och kollar in miljö och är lite stressade och så! Men som sagt, vad kan jag göra? Mer växter, någon speciell mat osv? tacksam för svar!

Tar med en väldigt dålig bild på akvariet. Hoppas ni ser ytte pyte lite iaf!

[Bert10]1
0

Jag vill inte vara tråkig men ditt akvarie är för litet till Mosaikgurami.

Skaffa hellre lite mindre fiskar Glad

Nobeel
0

Jag ska inte säga att jag är säker på antalet liter, personen jag köpte det av visste inte och det är rundat osv, men hur stort vill mosaikguramis ha då? :)

[Bert10]1
0

Akvarie på minst 100 liter och med längd av minst 70 cm allt enligt artbeskrivning på ZoopetFlört

Nobeel
0

okej, får stoppa tillbaka dem i vårat megastora akvarie när jag komer hem då! Tack för hjälpen iaf!!

oh-la
0

är du intresserad av Gurami finns ju Dvärggurami som är jättefina och skulle passa bra i ditt akvarium :)

Nobeel
0

#5 ska kolla upp det! tack sp mycket!