Sjuk kampfiskhona
Min ena kampfiskhona har sedan igår "dragit" sig till pumpen, hon lägger sig mot insuget och ligger sedan där. Jag har nu tagit ur henne så hon kan bli behandlat med varmare vatten men jag vet inte vad man kan göra… Hon "spärrar" ut gälarna och är väldigt mager, hon har magrat av mycket på bara några dagar. De andra fiskarna uppvisar inga liknande symptom. Någon som vet vad detta kan vara? om det är smittsamt? Går det att hjälpa henne?
Hon klarade sig tyvärr inte… någon som kan veta vad det kan ha varit?
åå så synd om dig och fisken! tyvärr kan det vara väldigt svårt att veta vad en fisk har för problem såhär via internet, och tycker så synn om dig som inte fick några svar…. :(
en sak skulle väl va om du kunde skriva så utförligt som du kan om hr du sköter det eller om du testat vattnet och vad det blev. så att inte de andra fiskarna också blir sjuka.
lycka till <3
Det akvariumet sköter sig väldigt bra… aldrig haft några större problem i det, denna fisken har varit där i några månader men aldrig riktigt "växt i kapp" och alltid flaxat lite extra med gälarna… kan ju inte ha med syrebrist att göra då den andas från ytan, den andra kampisen ser ut att må bra och likaså de fiskar som inte andas från yta. Med tanke på att det bara är denna som är påverkad och blev det kraftigt vet jag inte om det skulle kunna bero på något fel i vattnet? Funderar på om det kan varit något "genetiskt" som gjort att hon inte fått luft eller så… gälarna var (som på bilderna) väldigt uppspärrade