Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1319 ggr
[99Bobo]
0

Kan dom vara ihop?

Hej! Jag har köpt en Kampfisk hona som ska bo med mina neontretror, Guppys, play,balongmolly, ancitrius, pansamalar och siamesisk algätare och nu undrar jag om dom kommer vara elak mot henne? Eller ska hon bo i ett akvarium själv? Har köpt ett på 40L och där ska min hane bo men inte honan. Så jag behöver hjälp så hon inte ska bli dödad. :(

AxelBergendal
0

Hon kan döda dina guppys, men om du har henne med hanen kommer helt säkert någon av dem dö.

Denvassarut80
0

Jag tror med att med Guppy går inte

Denvassarut80
0

Jag tror med att med Guppy går inte

slemmis
0

om de va ag så sklle ag ha henne ensam

mvh slemmis

kyla86
0

Jag har en kampfiskhona i mitt 540l och där går både molly och Guppy också utan problem. Kanske helt enkelt beror på hur stort akvarium du har.

www.akvarieodling.se Färgodling av äppelsnäckor!

slemmis
0

och man ska inte köpa ett dJur  utan att ha kolla såna här saker först.

och a storlek har stor skilnad.

mvh slemmis

pontussigge
0

jag har haft flera kampfiskhoner med Guppy och det var inga problem

simma lungt //PONTUSSIGGE

[99Bobo]
0

Men går det att ha dom med guld fiskar, silver hajar och svärdbärare?

[dynamitella]
0

#8 .. Nej. Varför har du gått och köpt en Kampfisk när du inte vet var du ska ha den?

(Om det nu är en hane dessutom är det ännu mer kört. Hanar + guppys är ingen bra kombo).

Bäst vore att lämna tillbaka henne/honom till butiken :)

[99Bobo]
0

#9 jag köpte henne till mitt nya akvarium och när jag kom hem så hade den fått en spricka så det låg vatten över hela golvet och nu har jag henne i en yngelbox och vill att den inte ska dö. Men ny misstänker jag att det är en hane. Kan ni titta på tråden ( Hona eller Hane?) behöver hjälp. Annars så har jag köpt två hanar.

[dynamitella]
0

Då förstår jag.

Har du planer på att köpa ett nytt kar då?

För han kan gå i en plastlåda eller stor vas så länge.

[99Bobo]
0

Ska lämna tillbaka det akvariet och köpa en nytt. #11 men kan du hjälpa mig att få reda på att det är en hane eller hona?

[dynamitella]
0

Det spelar ingen roll vilket kön det är. Honor kan vara lika ilskna som hanar.

Jag är inte 100% säker. Inte ens 75% säker ens, så jag vill inte uttala mig.

Ta fram valfri spann/bunke/låda/vas och släng i lite växter så att hon/han får lugn och ro tills du skaffar det nya karet. Slamsug upp smuts varje dag och byt 20% av vattnet 3 gånger i veckan tills det nya karet är uppe.

[99Bobo]
0

#13 ok. Tack så mycke