Er roligaste invånare?
Om ni får välja 1 art i ert akvarium som förhöjer roandet att studera och sköta akvariet, vilken blir det då? Och varför? 
Mvh Ellenfyrkant

Min favvo får nog bli hmm… Scalare eller Platy. Scalarer har jag alltid gillat så det bara är så. Platyna gillar jag för de är så sociala och framme, de simmar runt och är allmänt aktiva och färgglada. Pigga fiskar som har mycket för sig. :)
Mvh Ellenfyrkant
Guppy! De får så många roliga yngel som alla ser olika ut. Alltid något nytt som ännu en liten ung hane som färgar ut eller nya små yngel.
Hemma odlade Gyppy är en väldigt trevlig fisk att ha i ett lite större akvarium då kommer dom till sin rätt.
Dock bör man ha annan fisk som äter yngel så att det inte blir för mycket Guppys.
#3 Eller dvärgklogrodor som jag har de tar "lagom" många yngel.

Omman har en fisksom äter ynglena… Blir det några kvar alls då?
Mvh Ellenfyrkant

Det är nog de två praktbotiorna. Vet inte hur länge till de kommer få vara kvar dock, jag insåg inte när vi köpte dom hur stor yta de vill ha. Nåja.. De är hur som helst jättesöta när de "knäpper" för att ha maten för sig själva, eller när de sover på rygg på bottnen. Tydliga personligheter båda två.
räkorna absolut, sitter jämt o spanar för o s eom jag kan hitta alla o om nån hon agår med rom.
Guppyna var stora favoriter förr för som nån anna sa kul o se hur ynglen färgar ut, nu när man har vildguppys är det inte så spännand elängre, alla honorn afrblir ju ofärgade o alla hanar ser i princip likadana ut, men kul är det att man få rbehålla alla sina vuxna (vanliga guppys dör ju så lätt).

Åh, ja jag älskade räkorna när jag hade sådana! Saknar dom mycket.
Hypseleotris compressa, kejsargoby. En rolig fisk som blir fin när den färgar ut. Den kan hållas i söt, bräckt och salt vatten. Gillar den skarpt. :)
-Rasmus 🌈
min roligaste art är kyssgurami. för att dem ser så roliga ut när dem letar efter mat och när dem genom söker rutan efter alger.
mvh slemmis
Älskar mina äpplen! Räkorna med men äpplena vill jag inte vara utan! Det var dom som fick mig att starta igång ett andra kar här hemma :)