Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1131 ggr
Dvärg_gurami
0

Låta bli att mata?

Åh, var var det jag läste det nånstans?…

Ja, iallafall, jag läste nånstans att det kan vara bra att inte ge fiskarna mat nån gång i veckan? Stämmer det? Jag matade mina nyss, och kardinaltetrora såg gravida ut efteråt, hehe.

Vi ska bort en helg, ska jag låta bli att mata dem en dag? Ska man göra det varje vecka? (Jag har Dvärggurami, kardinaltetror och ancistrus)

"One day your life will flash before your eyes, make sure it is worth watching"

- Gerard Way

plutopellis
0

Ja en helg klarar de sig allt. Min gubbe hade fått den infon också i djuraffären så han matar aldrig varken lördag eller söndag.. Finns ju alltid något på botten för dom att peta i ändå ju ;)

Dvärg_gurami
0

#1 ok, tack, då låter jag bli att mata dem när jag ska bort, och nån gång ibland. :) Är lite orolig över min Ancistrus dock. Vet ej om h*n (tror det är en han :)) får tillräckligt med mat men jag släppte ner två ärtor häromdagen och när jag skulle ta upp dem på morgonen var en uppäten. Sen den andra. Men är ej säker på om de var h*n som åt upp dem.

"One day your life will flash before your eyes, make sure it is worth watching"

- Gerard Way

plutopellis
0

Du behöver inte oroa dig, gör som du gjort att du lägger ner grönsak eller algchips nån gång då och då när du släckt lampan. Dom får mat på ett eller annat sätt. Har själv en vändmal som jag typ aldrig sett äta men den är tre år nu! Men övermata inte så att det alltid ligger någon grönsak, lägg i varannan dag eller om du vill ha i varje dag ta upp efter någon timme :)