Odla ancictrus?
Hej!
Är sugen på att odla ancictrus, har just nu en hona och jag skulle vilja köpa en hane till henne. Är det något speciellt jag behöver tänka på? :)
// Frida
Ja. Att du kommer få problem att bli av med ungarna om föräldrarna är kortfenade bruna :)
Okej, då struntar jag nog i det ;)
Jag kan nog inte påstå att jag håller med #1 riktigt.. Vi har odlat Ancistrus i ett antal år och att bli av med de vanliga bruna är inte så svårt sålänge man inte är ute efter att tjäna fantasisummor på dem såklart.
Ancistrus är alltid något som går åt i t.ex djuraffärer och många djuraffärer iaf. häromkring köper eller byter in Ancistrus. Vi säljer även privat och tar då 15kr/st och det är inga som helst problem att bli av med.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Det var ju roligt :) Här nere får "vi" sätta ett pris på 5-10 kronor för att någon ska vilja ha dem.
Sen kanske det kan bero på att ett tiotal personer odlar i västra skåne, så att alla har en i närheten som är billig.
Är ju så lätt att få yngel på dessa Ancistrus,räcker med en hane & hona & bra ställe för dom att lägga sina ägg så därför är det väl ingen direkt efterfrågan.
Ju mer svårodlad en fisk är desto lättare att sälja den & tvärtom….sen kan det ju variera på var i landet man bor..

Jag köpte mina 6 Ancistrus godingar från #3 och jag bara älskar dem!! De växer o frodas. 15 kr styck va rena drömpriset än att köpa dem i butik för typ 30-45 kr styck!
Sen går det ju att byta in mal ynglen hos någon djuraffär så de får några hemodlade, starka å friska. På så vis slipper ju djuraffären köpa in från sina grossister på ett tag.
Ingen djuraffär tar emot fiskar där jag bor :(

Trist :( det gör dom här…
Ja, jag får nog tänka igenom väldigt noga innan jag börjar, för någon måste ju kunna ta emot för annars står jag här med väldigt många fiskar! ;)
Han jag köpte av tog 20kr/st och i affären kostar de 70kr/st om de är 3cm och dyrare ju större de är så jag blev överlycklig men såg också när jag kom dit att han hade en del. Vet inte hur pass han fick bort de eller inte men de var en drös i de två karen han hade delat upp de i.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jaa.. :/
Då åkte jag nog på värsta lurendrejeriet då, köpte två ancistrusar i butik för 138 kr st!! Elr så gjorde dom fel av misstag 
Så lätt som dom förökar sig så tycker jag priserna låter helt orimliga…..
som tur är håller mina scalare nere antalet Ancistrus i mitt kar där jag har honan & hanen…skulle bli överfullt annars av malar…
I butik här nere kostar en vanlig brun, kortfenad Ancistrus (5-6 cm), 139;-, och en brun långfenad 189;-
#14 Jisses det var inte gratis direkt….
#14 Oj, vad det kan skilja på priset :o