Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 1512 ggr
AngelicamedC
0

Sjuka neoner?

Såg igår att en av mina neontetror var lite vita på munnen. Typ en fjärdedel av munnen var vit. Idag så är typ halva munnen vit, såg också att den bara åt med den sidan som inte var vit.

Kollade in de andra neonerna och de var lite vita på fenorna, där de brukar vara genomskinliga. Några är lite tjocka så tror de kanske kan beropå att det äe lek på gång eller något sånt.

Tänkte kolla om det är någon svamp jag kan ha i karet, ingen annan av fiskarna har något vitt som jag såg nu iaf.

Det är svårt att ta bild eftersom jag bara kan ta  med mobilen nu och neonerna är ganska snabba i mitt kar :)

AngelicamedC
0
HilmaN
0

vita prick?

AngelicamedC
0

Kollade som andra fiskarna men de hade inga vita prickar. Trodde också på vit prick men då ska ju alla fiskar drabbas?

[dynamitella]
0

Det är inte vita prick, och vitaprick medicin är värdelöst mot detta. Jag har fått avliva två tetror som vägrade bli bättre.

Nicklasangora
0

Vi har problem med den här sjukdomen på jobbet. Vi kallar den neonsjukan. Vi har testat alla olika metoder för att bli av med skiten men inget funkar. Om du har tur så blir det bättre men om du har otur så dör dom.

Lycka till!

AngelicamedC
0

hmm, tråkigt å höra! Får hålla koll på dem å hoppas på att dem blir bättre.

Tänkte kasta ner dom i en hink, men eftersom neoner är ganska känsliga (som jag hört) så antar jag att de är bara vänta ut :/