Vattenpest snygg?
Hur gör ni för att eran vattenpest ska se så snygg ut som möjligt? Jag tycker det är svårt.
Först händer ingenting och sedan ranglar den iväg och är finast längst ut.
Har provat knipsa av på olika höjder, men vad blir bäst?
Vill gärna ha kvar roten, eller brukar ni dra upp den och sätta ner grenar på nytt?
Vill gärna ha den kvar, för jag tror den gör nytta, både för vattnet och att yngelna ar något att gömma sig i.
desto starkare lyse desto tätttare växer den och ja du kan behålla roten det växer ut nya skott så småningom på den med :)
Livet i varje Andetag
jag brukar alltid låta den växa så skotten är 15-30 cm långa , knippsa av vid hälften ta upp roten och plantera ner skottet =)
fast jag använder pmdd och kraftiga ljusrör så inga problem för vattenpesten att växa =)
** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **
Ja, växer gör de ju som bara den. De lägger sig ju på ytan så de andra växterna inte får något ljus.
Knipsar du av alla skott lika långa? Sätter ner en och en eller hur många ihop?
lite från och till hur jag känner =) men oftast 2 eller fler skott i samma "bunt" plantera ner, en del blir kortare än del längre , vattenpest har en tendens att växa som satan när den får rätt förutsättningar =)
** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **
Min fråga kanske är lite offtopic
Men jag undrar vad ''Vattenpest'' är för något?
:)
En fråga:
Kan man klippa av toppen på vattenpest och plantera ned toppen eller kommer den snart flyta upp död?
Min växt har under natten "slagit i" ytan och det skulle ju vara schysst med lite mer av den på brädden än längden i alla fall! :)
Bara knipsa av och plantera ner
så gör jag i alla fall och min växer som ogräs! Har ingen extra gödning eller något…
Det låter ju toppen! Hehe :D