(K) 100L akvarium
Hejs!
Jag söker att köpa ett akvarium på minst 90-100L eller mer för en billig peng. Så som sand, doppvärmare, övrigt innehåll behöver inte ingå då jag redan har dessa. Det är alltså självaste akvariet som jag är intresserad av. :)
Kramar Lovisa
Hur menar du?
Jag vill köpa ett större akvarium för att… Jag vill ha ett större akvarium. Större - bättre! :)
Vart bor du? :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
I Stora Mellösa, ungefär 2,3 mil utanför Örebro! :)
#2 Nejdu de finns de som lider i stora hus skulle jag tro. Bra och bättre är mer än storleken på saker och ting. Därför tänkte jag att om du hade ett äldre akvarium kunde du kanske återanvända i stället för att köpa ett nytt.
Jaha. Nej, nej. Jag köpte mitt akvarium för ett par veckor sedan, men känner att jag helt enkelt skulle vilja ha ett ännu större.
va e du berädd att betala för det ? för ja har ett stående?
Det beror alldeles skick, volym, ålder osv. Berätta mer, men har tyvärr bara några hundra lappar så har du tänkt dig ett värdigt pris kanske jag inte är den bästa köparen.
Ett 105L alukar med täckglas går att få nytt runt 900Kr i handeln om man prutar bra
Haha alla prutar;)
#10 man gör…på fisk…på mat…på akvarium…alla priser går att ändra på om man snackar lite
Jag prutade ner min dator 500 kr på elgiganten 
Vad är flummigt…att pruta menar du?
Haha, jo men man måste försöka!
inga priser är ju ristade i sten..& det går att få bra priser på alla tillbehör….butikens överlevnad hänger ju på att sälja prylar.
Jag menar inte något negativt för oss, men tänk om firren kanske var sjuk? Dem kanske lurade mig ändå. Och då blir det negativt. Dock ser han ju frisk ut, men ändå X)
Men oj kom ihåg en sköldpadda som fanns här. Ville gärna att den skulle få gå fri tror dock att den satt här längre än så??
Hoppas du hittar ditt akvarium snart! 
Ja, men det ser inte ut så. Får helt enkelt nöja mig. Min syster har tagit över Slöjstjärten och jag har två par Kopparbarber. Det känns mer lagom nu ^^
Men tack ändå! 
jag om precis över ett 160L & ett 60L med pumpar ,rötter,värmare & lite till för 600kr…
Så imorogn blir det en rolig dag när jag ska hämta hem det…
#21 Grattis! Inte alls avis! 
#22 Tackar så mycket
#20 Avorage:Har du kollat blocket….där kan man göra klipp oxå & priserna där går ju förhandla en hel del många gånger.
Jag har kollat blocket hela tiden haha. Bevakar det som en hök!
Och inte för att byta ämne mitt upp i allt, men hur ofta bör man mata två Ancistrus mala?
Har två på längden 3-6 cm (köpte dem för ett par dagar sedan och båda har skjutit iväg rejält på längden!). Vill ju inte övergöda eller få dem magra.
Har givit dem en tablett var dag nu ungefär. Är det för mycket eller för lite? Jag tycker nämligen se att deras magar vuxit liite… Ingen mår väl bra att vara överviktig - ens fiskar? :(
Såg att den minsta satt mycket på roten också, fått lära mig att det ska underlätta att smälta maten? Får dom kanske för mycket mat och borde bara ha en tablett varannan dag? *Många frågor*
Jag ger mina varannan dag…..dom äter ju överbliven flingmat som ramlar till botten så varannan dag räcker gott till dom…
vi bor utanför hova karet är på 100l
tänkt pris är 200 kr men är ev prutbart… du får väl komma och kolla på det om du anser att det är bra …
fick ta över det från mamma då hon skulle byta upp sig så ja har ingen aning hur gammalt det är vi fick det för ett halvår sen men stälde av det nån månadsen så vi oxå bytte upp oss
Då kanske det räcker för varannan dag för mina med. Dem ser lite för runda och goa ut runt magen…
#27 Det räcker gott sen äter dom ju även vanliga alger & sådant bös oxå…
Jo, precis. Hehe. Finns det något speciellt beteende som man kan märka ifall dem skulle t ex svälta/vara hungriga? Mer än slö och stillsam förstås.