Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 3513 ggr
Ratata
0

Mina kampfiskar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var sugen på att starta upp ett nanokar att ha på skrivbordet som blickfång då vädret för det mesta är så tråkigt att man inte vill kolla ut genom fönstret. Det fick bli en 30-litare och tanken var att det enbart skulle bli ett räkkar. Tyvärr krossades drömmen om det perfekta CRkaret, så jag grubblade över något annat allternativ.

Då kom jag att tänka på alla dessa vackra HM kampfiskar folk lägger upp bilder på förjämnan. "En sån vill jag också ha!"

Sagt och gjort, jag hittade en förtjusande liten blåröd sak efter att ha spanat i lite olika butiker och han fick flytta hem till mig. Låt mig få presentera Nils:

Ratata
0

Jag brukar normalt sett inte döpa mina fiskar, men Nils har varit väldigt charmig och fått mig på så gott hummör när han simmar fram till rutan och verkar "glad" att se en :)

En till bild på det lilla charmtrollet:

plutopellis
0

Haha, Nils Glad

Underbara färger och fenor!

Ratata
0

Det visade sig att inte bara jag föll för den lilla fisken utan jag kom på de andra i hushållet med att stirra in i akvariet och till slut började pappa gnälla om att han också vill ha en Kampfisk, så vi åkte på jakt efter en till.

Jag fick göra om ett yngelkar som jag hade till mina malawiciklider och nu i helgen flyttade den här lilla pärlan in med ett stim små kardinaler (60 liter kändes lite stort för bara en kampfisk).

Ratata
0

Den nye är lite blyg och var därför lite svårare att fota (han dräller inte framför framrutan så fort någon kommer in i rummet som Nils gör) men vi jobbar på det ;)

Nu är jag inte det minsta insatt i namn och färger, om någon känner för att skriva vad de kallas vore jag tacksam!

Ratata
0

#2 Nisse bugar och bockar ;)

plutopellis
0

Men så roligt att pappa din också ville ha! Haha Glad

Lindzen
0

Första hanen är nog multicolor och superdelta, andra hanen är red black dragon och troligtvis deltatail :)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Ratata
0

#7 Tack Lindzen! I affärerna såldes båda som HM, men jag gissade på att åt minstone den andra inte var det. Kanske får en bättre blid på honom när han blivit lite kaxigare ;)