Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 5631 ggr
[Geekinblack]
0

Nya platy ^^

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe Platy är inte direkt någon ovanlig fisk men jag är glad att jag äntligen kunnat köpa nya kompisar till dom jag redan hade!

Haft ett helt gäng men tröttnade på korallplatysarna så gav bort dom vuxna ihop med alla yngel till syrran, sparade två mussepiggplatys och en silver-grå-blå-grön så att dom iallafall var tre.

Varje gång jag gick in på arken zoo och skulle köpa nya kompisar till dom så var det sjukdomar i karet eller så såg dom bara sjuka ut och en del döingar Skrikandes då ville jag inte köpa… men igår hade dom fått in nya, friska som jag tyckte var hemskt söta :D tur det för vi avlivade en av platysarna pga munröta i förrgår så det var bara två kvar…

Min pojkvän ville att jag skulle köpa en som såg stekt ut :O vid närmare eftertanke så har han rätt, det var några stycken röda som såg ut att ha blivit brända i stekpannan så det var lite komiskt… hemsk humor dock men jag köpte två ;) blev fem nya allt som allt :)

Ville bara berätta det ^^

[Geekinblack]
0

Var dessutom ledsen över att avliva den som var grå-blå-grön för den skimrade så fint i olika färger men det fanns en hane i samma färg på affären och det gjorde mig happy :)

Schysst med lite mer färg bland fiskarna oxå. Förutom mina två röd-gula platys så är alla svart,vit,grå eller svart-vita :P utom dom två skalarerna som går i svart och gult.

Skurtrasan
0

alltid kul med lite nya fiskar :) själv köpte jag blåa på djuraffären ^^ Platy är rätt nice för dem är tåliga fiskar och har lite roliga saker för sig ibland :)

Livet i varje Andetag

Eldsjärten
0

Åhh! Vad fina:)

[Geekinblack]
0

#2 blåa?? kan du lägga upp en bild här? :O

#3 tack :)

Eldsjärten
0

Så här:)

[Geekinblack]
0

Finns det så blå Platy?? :O sånna måste jag hitta isåfall… hur ser dina platys ut #2, är dom sådär blå? :)

Eldsjärten
0

De finns dom här färgerna:Svart, Gul, Sunset, Röd, Röd/Vita, Gröna , blå, tuxedo (svart fält mitt på kroppen),fläckiga (Calico)

Många eller hur;)

[Geekinblack]
0

#7 haha jo jag vet att det finns många, det finns många fler än dom som du skrev också, har sett alla sorter utom blåa dock. Aldrig någonsin sett blå Platy på djuraffären här. Sökte runt lite på google nyss och det är ju fantastiskt! Fan sånna måste jag ha…

ivanhoe81
0

sådana röda som ser stekta ut det har jag mängder av hemma hos mig vissa av dem är såpass svarta att bara munnen och lite runt ögonen är röda kommer be min akvariebutik att ta hem alla färger som han kan till hösten för jag vill ha lite olika färger på min Platy, just nu har jag bara "stekta" platyn och de passar så bra in mot den svarta bakgrunden att jag ibland tror att de har dött

[Geekinblack]
0

#9 haha ja att ha svart bakgrund och svarta fiskar är inte alltid så lätt :P ibland missar jag mina svarta mollys helt när dom smyger runt längst med kanterna :P

Skurtrasan
0

mina är lite ljusare i färgen men ska försöka odla fram blåare fiskar :) men dem lite blekare som inte är knallblå ppassar bra med mina framtida blue pearl räkor så ^^

Livet i varje Andetag

[Geekinblack]
0

Om du får fram superblå firrar så köper jag några ;P hur mkt dom än kostar!

[Kajsa91]
0

Himla fina! Men tycker dom ser liite onaturliga ut.. Typ målade. :P

[Geekinblack]
0

#13 haha äsch, dom är superfina! Kan tänka mig att dom kanske ser liiite annorlunda ut i verkligheten men eftersom det finns så intensivt röda fiskar så förstår jag inte varför jag aldrig tänkt på om det fanns blåa xD

Skurtrasan
0

hehe dax att börja försöka odla fram ännu blåare fiskar då ska in och läsa lite på om man kan köpa något speciellt foder för att framhäva deras färger ytterligare :) ska bort till djuraffären en sväng i morgon och se om dem kan beställa in ännu blåare ^^

Livet i varje Andetag