Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1143 ggr
Skurtrasan
0

Nytt kar nya problem tips? ^^

fy mig har köpt in 3 till kar nu ! :P

men jag har lite problem med ett av karen för jag vill ju ha gula räkor i det och någon liten fisk men problemet är det att jag vill hitta en gul fisk för jag gillar färgtema :P

Som då inte är molly men jag kommer inte på vilken fisk jag kan ha det är på drygt 80 liter det här karet med.

Till 100 litern blir det blue pearl och blåa platy

sen har jag ett litet till som blir CR / CB och moskito :)

men kommer inte på den här sabla gula fisken? :P

Livet i varje Andetag

plutopellis
0

Hur har du plats med alla!? Och framför allt råd? Jag vill köpa tre till men gubben var inte så road av det Förvånad

Skurtrasan
0

dem kostade 340 kr allt som allt :P brorsan köpte ett 150 liters för 500 sen hade den här killen xx antal små akvarium så vi tog "skrap" pengarna och fick 3 till kar ^^  begagnat dock men ändå nice ^^

Plats och plats XD

har en dubbelsäng och ett data bord i mitt rum och 5 akvarium som täcker 2 väggkanter ^^

men ja 340 för ett 80 liters ett 50 och ett 100 med tillhörande ljusramp var nice så jag klippte till direkt ^^

sen har jag inte råd hehe arbetslös och ingen a-kassa men man tjänar rätt bra med pengar på att sälja växter så :))

Livet i varje Andetag

plutopellis
0

Ja det hade jag också köpt med en gång! Haha, säljer du så mycket växter! Förvånad Ska nog säga det till gubben, tänk om jag kunde få sluta mitt jobb och bara sälja växter, äpplen och drömmen kampisar Glad *drömmer vidare*

Fast gul fisk, jag är ju kass på arter så tyvärr. Guppy men de äter nog räkor…

Skurtrasan
0

hehe jo det är drömmen ^^ bli själv försörjande genom sin hobby jisses vad kul det hade varit =)

kommer bara på två exempel det är ju dem här "små" gula cikliderna och sen mollys men det måtte finnas någon annan gul fisk ? måste ju inte vara heeeeelt gul men gärna så mkt som möjligt :)

Livet i varje Andetag

kallepudas
0

Vad roligt med nya kar…Glad

Har ett 180L &  3 st 60L

På ingång ett 150L & 96L……till hösten hade jag tänkt mig köpa mig ett helt nytt svart alukar på 375L…är ju roligt med flera kar & då kan man ju ha lite mer olika fiskar som inte går ihop med varandra.

Det dyraste för akvariumen är ju det som tilll slut hamnar på elräkningen men det är det värtGlad

plutopellis
0
Skurtrasan
0

jag hittade firren men ehm stog jäklar inte mkt om dem :P gul limia tigerlimia aka svartbandslimia ska se om jag hittar lite mer info om dem :)

#5 awsome ja det är alltid kul med nya kar :) ett 375 har bror min nyss köpt in med ^^

#6 tror mina räkor går sin död till mötes då :P

Livet i varje Andetag

sallad
0

Aphyosemion australe 'Gold'? :)

-Rasmus 🌈

plutopellis
0

En humla gobi? Fast de kanske är aggressiva…

Ska googla på de du skrev.

Skurtrasan
0

juste killi fiskarna hade jag ju glömt bort :)

Livet i varje Andetag

Soda2
0

Ska finnas nån gul liten rasbora minns inte namnet bara :)

Skurtrasan
0

albino tror jag dem är ljusgula och har vita ränderr var de dem du tänkte på ? =)

Livet i varje Andetag

Skurtrasan
0

echinodorus quadricostatus hitta en växt jag nog tänker köpa in med limiorna eller killina :)

ska expirementera och se om man kan göra en liten moss vägg med i mitt lilla kar ^^ man är ju bortskämd här nere med mörrumsån och kan plocka ca 4-5 olika arter av vatten levande moss typer ;)

Livet i varje Andetag

[Kamillah]
0

Gula platy då? ^^

[Kajsa91]
0

Hoppas du lägger ut bilder på dom när du har fyllt vatten och växter och sådär! :)

Skurtrasan
0

#14 har redan sunset wagtail platy  och blåa platy så blir lite för mkt platy hehe ;)

#15 klart jag ska slänga ut en bild senare :)

Livet i varje Andetag

Skurtrasan
0

fast det kommer ta tid tills jag tar bild hehe ^^ ska sälja av MASSVIS vi har typ …4 10 liters hinkar med växter som ska säljas i veckan så det är lite tunt på växter i karen nu

(vill inte behöva syssla med allt för mycket vård av akvariena under sommaren för jag är ett sommarbarn så) ^^

Livet i varje Andetag

[Kajsa91]
0

#17 Wow.. Herregud! Har ni köpt sjukt mycket eller växer det så satans mycket?

Skurtrasan
0

vi har köpt typ 3-4 stycken av diverse olika från början sen nu har man ehhehe typ MYCKET :P så ja det växer som fan sen att vi har 9 akvarium med hjälper ju inte hehe xD

Livet i varje Andetag

[Kajsa91]
0

haha, shit! Men använder ni såna olika medel och sådär? :)

Skurtrasan
0

bara bra lyse och pmdd men ska börja med mäsk metoden för Co2 för jag har fissidens och weeping som jag vill ska växa te sig ;] ^^

http://www.zookoll.se/dp_artiklar.php?go=visaart&id=35&site=1

här har du länken om du/ni vill se det är troll lätt !

jag har aldrig haft Co2 innan men det här var bara …ja .. förvånande och roligt att det går att tillsätta Co2 så här enkelt och två 1,5 liters flaskor är lätt o gömma :)

Livet i varje Andetag