Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1333 ggr
[Kajsa91]
0

Är det dyrt?

Jag ska beställa några Guppy, tänkte beställa 20 st. Är det dyrt med 500 kr? Frakten är inräknad då..

I djuraffärne här kostar dom 25 kr st så då blir det ju 500 kr, men lät så himla mycket.
Och ifall någon dör..

Ratata
0

Är det någon speciell sorts Guppy du är ute efter? Folk brukar ju ge bort dessa fiskar för att de försökar sig så lätt! Jag hade då inte lagt 500 riksdaler på guppies, men det är min ringa mening Oskyldig

Var bor du? Bor du i GBG-trakten ska det inte vara helt omöjligt att hjälpa dig hitta billigare fiskar ;)

[Kajsa91]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan inte namn på färgerna och sådär, är helt ny med Guppy. Men lägger in en bild på såna jag vill ha ungefär, så bara massa glada färger och gärna långa fina fenor.

Nej, 500 känns ju sjukt dyrt. Speciellt om några dör med, och med eftersom dom inte är en svårfisk ju.

Tyvärr bor jag nere i småland så gäller att hitta någon som skickar ^^

Vill inte köra i djuraffär direkt eftersom dom oftast är helt sönderavlade.

Men vet du någon som skickar och inte tar 25 kr st skulle de uppskattas (A)

Ratata
0

Då blir det ju lite svårare förstås.. Jag känner tyvärr ingen som skickar fisk.

Du kan ju alltid kolla runt på diverse annonsidor om någon försöker sälja fisk eller annonsera själv så kanske det nappar någon, om du nu är rädd för att handla i butiken.

[Kajsa91]
0

Jo, det blir ju det.. =/ Får åka till lite olika djuraffärer i värsta fall.

Den djuraffären jag hade störst förtroende för vågar jag inte handla vid alls längre. Flera st hade fått alla sina fiskar döda på några fådagar.
Då har dom i djuraffären något medel, annorlunda belysning eller något som dödar alla bakterier, så när fiskarna kommer hem till normala akvarium dör dom.. =/

Men tack så mycket för hjälpen! ^^