Fina guppy?
Har ett akvarium som står tomt och ingen idé vad jag vill ha.
Så idag när jag var i djuraffären undrade hon om jag inte kunde försöka odla upp Guppy då de är populära och hon inte har många av dom då de hon brukar köpa fisk från har slutat och någon har börjat övermata mm så dom inte mår bra + aldrig tar in nytt blod. Alltså skulle hon isf sluta köpa från de personerna och odla lite själv hemma + att jag odlar här hemma åt henne.
Så tänkte att det skulle vara skoj för dom är ju himla fina! ^^
Men var får man tag på lite finare Guppy? Med lite mer fena.. Hon hade oranga och blåa, rätt fina men finns ju finare.
Kan man köpa det på internet och få hemskickat? (Man kan ju skicka Kampfisk, snäckor och räkor..)
Hur gör man för att dom ska bli så fina och tåliga som möjligt?
I många djuraffärer ser dom oftast missbildade ut ju tyvärr.
Är det något man ska tänka på?
Har ju fisk sen innan och fått yngel med platy och sådär. Så är ingen nybörjare, bara ny på just Guppy.
Bor du i stockholm? För isf har XLzoo Endlers guppy och den valiga varianten med stora fenor i olika ferger. Tror även akvarielagret har sånt inne hela tiden =)
Nej, bor tyvärr i en liten by nere i småland :P
En stad nära har en stor djuraffär men hört nu att allas fiskar dött därifrån då dom använder något så alla bakterier dör i vattnet och sådär.
Så när fiskarna kommer hem till riktiga akvarium klarar dom inte av bakterierna och dör.
Så inte så sugen på att prova att köpa där.. :P
Får i värsta fall åka till någon stad längre bort annars..
Jaha okej, jobbigt. Hoppas någon kan tippsa om nån hemsida eller skicka då