Ta bort Scalar?
Köpte mig ett gäng (6) Scalarer i onsdag och kan lite redan nu se vilka som ter sig till varandra, kul!
Men, jag kan även se att 1-2 utav dom får en hel del stryk och ser spår utav detta på kropp och fenor.
Men även ibland åker hela gruppen tillsammans också, så man är lite osäker.
När är det dags att ta ur dom "svagaste"? Har tänkt att ha max 2 par ändå, därav köpte jag 2 extra för att få större chans till parbildning.
Tips, råd tack!

Kan tyvärr inte svara på frågan men jag är intresserad av den/dem du kommer sälja.
MVH Erika :)
Jag köpte fyra skalarer på samma gång för nästan ett år sen, två blev ett par direkt och har simmat brevid varandra konstant sen dess, de andra två hade jag bara kvar i max två veckor för dom vägrade att para ihop sig och blev istället ihjäl mobbade av paret :S hittade först den ena död på botten och någon dag senare den andra…
Sen vågade jag inte köpa fler även om jag helst vill ha ett par till :S men jag sätter en tass här ifall du får bra tips och råd som även jag kan ta del av :)
OK… då är det kanske inte är för tidigt att låta 1-2 gå vidare.
Har lite beslutsångest angående dom 1-2 som jag tror inte blir accepterade…
By the way… alla är svarta.
Har plockat bort 1 och lagt i mitt kar som ska säljas. Passade på när jag släppte i mina Diskus tidigare i eftermiddag. Låter det gå 1-2 veckor till för att kolla läget med dom andra.
Nu har den bortplockade återhämtat sig och tänkte att jag testar att lägga tillbaka honom, än så länge går det väldigt bra. Vi får se hur parbildningen går… dom är 6 som ska bli minst 1 par.
Inte blivit något par än?
Jo… precis såg jag ett par som putsar blad och rören är ute. Så idag har jag ett defenitivt par. Får se om dom 4 andra bildar par också.