lite fakta tack
jag är väldig försiktig nu med min skalar (hände en liten olycka) ochvill inte riskera nåt. Vilken tempratur kan de dö i? och vad skulle hända om han fick en sten över sig
Vad är de med dig, hur lyckas alla dina fiskar få sten över sig? och varför undrar du vilken temp dom dör i?
vadå
Man ska ju inte gå efter vilken temp de DÖR i. Utan alltid hålla sig i den temperatur som de mår bäst i.
Enligt mig är det djurplågeri att ha en scalare i 15 grader, även fast den inte dör ;)
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=196
Som minst 23 grader och som mest 27. De kan säkert överleva på 30-strecket och under 20. Men det är olämpligt.
Tack så mycket
undrade de för jag har en lite dålig lampa, fast som tur är det ofta 23 grader eller mer där
Men jag håller med theraposa. Det låter väldigt skumt att fråga vad som händer om fisken får en sten över sig. Det är väl självklart att den kan dö av en sån sak.
Har det hänt en till av dina fiskar nu då? För sist var det en Kampfisk som du släppte en rot på, jag menar, du kanske ska vara observantare och lugnare när du gör om i akvariet?
Har ts släppt en rot på en kamp fisk med! ts gjorde en tråd för några dagar sen om sin Kampfisk som fått grus över sig….
Får en kännsla av att ts är ett troll eller bra väldigt dum/djurplågare.
Nejnej, det är samma. Jag läste "gren" och antog att det var en rot som vält över honom. Men ser nu att det var grus.
Ja, jag vet inte riktigt. Ibland undrar man.
Jaha, haha.
Nu kanske man inte ska kalla någon för djuplågare bara sådär..
Men visst känns det väldigt konstigt att fråga vilken temp. fisken dör i, ungefär som att ts tänker experimentera med sin fisk..
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
#9 Jag kalla henne inte för djurplågare? jag sa att jag fick en KÄNNSLA att antingen är de ett troll eller så är hon väldigt dum/djurplågare.
jag är ingen djurplågare
#6 jag tycker det var lite för mkt att skriva att du fick en kännsla att hon var dum/djurplågare! Det är klart att det verkar lite konstigt med roten,stenen och tempen,men att skriva det rätt ut så där är inte shyst. Jag hade iaf blivit ledsen om någon skrev så om mig…
Jag tycker att man använder ordet djurplågare/djurplågeri allt för lätt nu så fort man gör något misstag.. Men att två av hens fiskar fick grus/en rot över sig tycker jag verkar lite skumt.. :/
Sen så får man ju tänka på att hen bara är 11 så hen kanske fomulerade sig fel när hen pratade om tempen… bara en tanke
Jag har väldigt många stenar i karet, men inte jag har vart med om en fiska som har fått en sten över sig när jag städar, så jag vill gärna vara förbered på de värsta
De kanske lät konstigt på början