Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 961 ggr
Eldsjärten
0

Överlever han??

Heloj alla!! Jag städade mitt 20 liters kar där kampfisken bor, och då såg jag en stor växt gren under gruset, och då simmade fisken underden grenen så allt grus hammnade över honom! Hans huvud var under allt grus! Han bara låg där! Men sen flög han upp, och nu är han helt stilla ibland på botten och iblan vid ytan. Snälla hjälp mig!!!

theraphosa
0

Stackarn. Satt han fast länge? vad är de för art?
Om han inte har några synliga skador så lär han ha innre, men kanske klarar sig. Svårt att säga, men vänta några dagar och se, blir han inte bättre kanske de är lika bra att ta bort honom så han slipper ha ont.

Eldsjärten
0

Han satt fast i några sek. Han är en Kampfisk, och ok så om han inte bättrar sig tar jag bort han

Eldsjärten
0

.

theraphosa
0

De beror på hur illa de är. Hur beter han sig nu, har de blivit bättre?

Eldsjärten
0

han är lite snurrig,han liksom simmarkonstigt. de har blivit lite bättre

theraphosa
0

Hmm, men har de blivit bättre redan så vänta några dagar till och hoppas på de bästa.

Eldsjärten
0

ok

Eldsjärten
0

Åhh nej han simmar upp och nerFörvånad

Eldsjärten
0

PuuuufffGråter

[hejhejnaffy]
0

nej stackars! Prova ge han lite artemia eller någon annan mat han tycker om. Fast om han fortfarande simmar tycker jag att du ska be dina föäldrar avliva han,klipp ex av huvudet eller lägg han i en svartpåse och däng till han hår med en bok eller sko. Jag låvar att han kommer dö snabbt bara man slår tillräckligt hårt.

theraphosa
0

Han har troligen skadat simblåsan… De går inte att fixa. Tycker du ska ta bort den. GE honom någon timme så du är säker, simmar han fortfarande upp och ner så avliva. 

Ett dött djur kan inte lida och de är bättre att vara död än att känna fysisk smärta hela tiden. Tänk på de

[hejhejnaffy]
0

Fast om han fortfarande simmar upp och ner ska det stå i #10 hade lite brottom ;)

Eldsjärten
0

Ok jag får väll avliva han……

[hejhejnaffy]
0

Jag är verklingen jätte ledsen för din och din Kampfisk skull! Men du gör det rätta och det ver du,han slipper lida

Eldsjärten
0

Tack så mycket<3

[hejhejnaffy]
0

#15 Har han gått bort nu?

Eldsjärten
0

mmmm…. de har han….