hur många döper sina fiskar?
ja, hur många här döper sina fiskar?
haha vi döper alla våra ;)
(bilder får ni lägga ut om ni vill såklart.)
Jag döper vissa, som mina kampfiskar och alla Malawiciklider :)
Medarbetare på Vetenskap.
Vi hade ett fiskpar vi döpte annars brukar vi inte döpa våra fiskar. Var långpansrade pansarmalar (heter de så) som vi döpte till Brutus och Buddy, tyvärr gick Brutus bort för något år sen och Buddy nu för bara någon vecka sen. De var gamla. Så det är ganska tomt nu. Men lika bra för snart kommer mina äpplen på posten! 
Jag döper alla mina! Dem känns mer värda då :)
#1, okej :) #2, kul med äpplen! ska du döpa dom kanske? haha ;) fast dom kanske är för lik varandra. #3, haha lär hålla med dej där! :)
döper mina malar:) när jag hade få äppelsnäckor döpte jag de med, nu har jag skaffat på mig en del och ser knappt skillnad på de….:)
#5, just kampfiskarna verkar vara nåt som man ofta ger namn.. :) Vår kampfiskhane heter Boss och hans två brudar heter ice och daisy, haha ;) ja, så kan man ju också göra! vi har 3 fläckiga pansarmalar och dom är jönssonligan, harry och dom där ;) men jag vet aldrig vem som är vem så jag säger fläckis eller pansaren :)
#6, kan förstå att man inte kan se så mycket skillnad på snäckorna :)
Förmodligen för köper i olika färg (eller2 rosa,2 vita och 1 blå) så rosa och vita får kanske gemensamt namn men den blå kommer definitivt få ett namn! :)
#9, hehe jaha! okej :) lär ju inte vara så lätt att se skillnad på dom med samma färg nä.. :s

de fiskar jag döpt har varit
Emo (svart teleskopslöjstjärt)
Sushi (calico slöjstjärt)
Sachimi (röd/vit oranda slöjstjärt)
Fjortis (solid white slöjstjärt)
Fester (brons slöjstjärt)
Succubus & Incubus (ancistrus)
You can't spell Bitchy without Itchy
Döpt några jag ser skillnad på ^^
En Platy som har röda prickar framme på "näsan" heter Ulla-Britt xD
En av samma färg Platy heter Rödis då han fick mycket mer röd färg än de andra när han föddes.
Sen en mal hette Bruno, (dock lämnat den till djuraffären då det var en sån som blev skitstor, hade fått fel sort. =/ Tråkigt, gillade honom.)
Sen pojkmalen heter Taggen (eftersom han har såna taggar därfram, klyftigt ;P)
Sen inga mer namn. :P
halvt om halvt, ancistrusar brukar få heta charlie allesammans av någon anledning. Hänger med sedan barnsben
samma med corysar, de bruakr få heta hugin (döpte en cory efter ett dammsugarmärke som liten, tyckte det var fyndigt och fortsatte med det).
Kuhliiålarna går under olika öknamn som prinskorvarna, lunchkorvarna med mera. (#5 Fläskdoris är bara awesome, fnissar varje gång!)
L-malen hette lillprinsen.
Gibbicepsen hette väl allmänt surskallen, fast han var snäll så han var dum (utom vid matning, allt var hans!). Han var en sån där fisk som simmade in i håven när det var dags att flytta. Saknar rackaren, borde ha döpt honom.
Otocinclusarna heter Otto allihopa.
Resten är namnlösa.
Ja, det gjorde jag. Men det var mest kampfiskarna och svärdbärarna som fick namn. Jag hade 2 hanar som hette Arne och Kurt. Och mina honor, en double tail som hette Isabella (hon döpte sigsjälv), en platinum white som säkert hade ett namn men som jag inte minns, och en black dragon som hette Jean of Arc (hon bar ju rustning
). Svärdbärrna hette Anastasia, Aleksej (syskon), Elisabeth och Diana, om jag inte minns helt fel.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag döper oxå alla mina :D men blir lite svårt nu med ca 40 Molly yngel men dom får namn senare när jag bestämt vilka jag ska spara och vilka jag ska ge bort/sälja :P
Min Kampfisk heter Torsten. Min första fisk :)
Mina småsyskon döpte min äppelsnäcka till Blixten McQueen då de tyckte den va så snabb i akvariet. (osäker på kön).
Min mal kallas "Malen" :P
Jag döper vissa :)
-Rasmus 🌈
hihi roligt att så många ville svara :D
vi hittade tyvärr musse död för två dagar sen, han hade börjat se gammal och mager ut liksom, så vi förstog att något var fel men inte vad som var fel. han åt som han skulle, inget problem där. :s förstår inte hur han kunde magra ur så enormt när han åt som han brukar. han kom hit den 14 januari och dog den 14 maj, det är endast 4 månader liksom!! :(
imorgon ska vi skaffa en ny hane till vår lilla hona :)
för övrigt var han en fruktansvärt fin blå Dvärggurami. kan lägga upp bilder så får ni se själv hur mycket han förändrades på så kort tid.
vi köpte akvariet i början av januari i år, och redan har flera fiskar dött, då mest mollys. :s förstår inte?! det är liksom inget fel på vattnet för det har vi kollat.
#21 gud vad fin! Synd att han gick bort :/