Guppy Yngel!
Mina Guppy yngel är nu en dag gammal!
Jag har tryckt ner lite mosat flingfoder till dem, men dem äter inget av det? Så jag undrar när ska man mata dem? Ska jag vänta en vecka? Eller är dem redan så stora att dem ''ska'' äta själva? :)
Om du har dom tillsammans med de övriga fiskarna så behöver du sällan göra ngt extra. Smula fodret så detsjunker lite snabbare, på så sätt hinner även småttingarna få i sig lite. Har du dom i yngelkar så gör du bara som du gör nu, men övermata inte. Det är väldigt små firrar än så dom äter ytterst lite =) Tror säkert att dom fått i sig ngt även om du inte sett det.
Algtabletter (för botior tex, med kött i) brukar jag ge mina småttingar. Jag har mina kvar i stora karet, brukar bli ett tiotal som överlever till fullstor storlek, ska man spara alla blir det lätt överfullt! Starkast överlever, så du får behålla de friskaste =)
Jag har fört över 6 st till ett eget 20liters
Så jag behöver ändå inte ge dem något specielt??
Visst KAN du ge foder som är anpassat till bäbisfiskar, men jag anser att det fungerar lika bra med ett vanligt flingfoder av bra kvalitet och som du kan smula sönder till pytte-bitar =)
Okej! Tack :)
Kan jag ha någon ottos mal där i? Tänkte som kan hålla rent
Ja det borde inte vara ngt problem =) Ottosarna har aldrig gett sig på mina yngel =) Stoppa i minst 2 isåfall, då ottos gärna är flera =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dem har blivit så stora nu dem små liven :D
Och nya har redan kommit!
OJ! vad många! :)