Vad är det för växt??
Vad är det för växt i det stora akvariet? Den stora växten till vänster.
http://www.blocket.se/kristianstad/400L_akvarium___2x40L_och_60L_39619250.htm?ca=23_2&w=1
(bryter det mot reglerna att länka till blocket så ta bort tråden)
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med svar på vad det är för växt men tänkte tipsa dig, har du provat att maila till annonsören? Han har kanske ingenting emot att svara på din fråga och borde ju veta vad det är för växt han har.
hydrocotyle leucocephala?
Det är vattenspikblad. Hydrocotyle leucocephala, som stosse sa :)
Jag tror snarare att det är Cardamine lyrata om man kollar på höjden.
Tack alla för tipsen. Dock så såg jag att de båda växter ni nämt vill helst ha max 28grader, så tror inte att de hade trivts i mitt kar.. men men vem vet har man tur så kanske de kan anpassa :) Både hydrocotyle och cardamine hamnar på min växtlista :)
Få växter mår riktigt bra i över 27-28 grader :) Men många kan överleva och växa lite långsammare bara.
Så prova du :P Hydrocotyle dyker ofta upp på plantswap.se, där kan du nog få några skott billigt.
#5 Vad har du för temp i karet?
#7 mellan 28-31
Hoppsan. Vad för fiskar har du? Diskus?
#9 haha nej, men har super känsliga mollys som får vita prick om tempen är på 25-26grader. Trots behandlig så återkommer de hela tiden. Men sedan jag höjde tempen så är de friska hela tiden.
Kommer inte riktigt ihåg var jag läste det, men det stod iaf att vita prick inte bryter ut i temp som är lägst 28grader. Och det funkar ta mig f*n också.
Så tempen i karet är 28grader i nedre delen och uppe vid ytan är de 30-31grader. Lysrören som gasar med värme;P
Okej, då är det lugnt, så länge dina fiskar mår bra :)
Ett tips är (beroende på vilka plantor du har), att bomba akvariet med salt. Nästan på gränsen mellan bräck och salt.
Jodå fiskarna de frodas :) Dock börjar de komma till åren.
Testade faktiskt med salt när vita pricken var som värst, den enda skillnade var att utbrotten inte blev fullt så storskaliga. men jag kan ju säga att jag har ju nog varit en bra bit från bräck vatten. :P
Men ett bra framtidstips om jag någon gång kommer skaffa mollys igen. :)