Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1461 ggr
Zannnna
0

Kampfisk

Hej! Har ett tag funderat på att skaffa fiskar men det är inte så populärt i resten av familjen med ett stort akvarium. Jag älskar kampfiskar och undrar om man kan ha en Kampfisk ensam i ett mindre akvarium? Jag vet att man inte får ha skålar längre och undrar hur stort ett akvarium till en Kampfisk ska vara?Tacksam för svar :)

stosse
0

jag tycker minst 20 liter, och då bara en kampfisk:)

Zannnna
0

Ajdå, då är det kört :(

mejamylove
0

får jag fråga vad ett "mindre akvarium" är för dig? :)

Zannnna
0

Min tanke var ett tioliters akvarium men jag avvaktar tills resterande familj går med på ett större att ha i vardagsrumet istället :)

mejamylove
0

Det är inte stor skillnad på 10 och 20 och dom tar typ lika mycket plats om du köper nanokar, ville bara säga det :P

Zannnna
0

Okej, ska kolla närmare på tjugo liters akvarium :) Föredrar kampfiskar högre eller lägre akvarium? Spelar det någon roll? Har återigen hopp :D

mejamylove
0

#6 de vill gärna ha mycket bottenyta så höjden spelar inte så stor roll, men att 20liters nanokar funkar super till en ensam kampishane :)

Zannnna
0

Tack så mycket för bra svar . Ett tjugoliters är nog inte omöjligt att skaffa :D

mejamylove
0

lycka till! hoppas dina familjemedlemmar kommer tycka kampfiskar är lika fina som du tycker att dom är!