Giant
Har tänkt om igen när det gäller mitt 30L.
Ska ha amanos i mitt asienkar med honungsguramis och ålar osv.
I mitt 30L ska jag ha en Giant HMPK Kampfisk istället. Alla äger ju kampfiskar och älskar dem, så jag måste ju bara pröva. Var så länge sedan jag ägde en!
Giant har jag alltid älskat och tycker det är himla fräckt när dem är så stora. Är inte intresserad av att köpa någon än då jag inte har plats men funderingarna börjar redan nu.
Tror nr 2 är min favorit, gillar ljusblått och gult, men det är en ung individ tydligen..?
Coolt! 3 tyckte jag var snyggast :)
Åååhh kampisar <3
Min personliga favorit var nr 8, men jag är ju en sucker för rött också ;)
Hade varit coolt och snyggt med en röd-svart kampis :D
//Belinda aka Zandrama
Gillar med 8an den är liksom lite rosa, lila, lavender, röd :P
Jag har också varit sugen på Giant ett bra tag! Go for it! 
Eller hur! De är ju himla läckra!
Bara för att dem är giant kan man väl ändå ha dem i 30L..?
2 o 5 var de snyggaste tycker jag
Jag skulle nog inte ha mindre än 30 liter till en Giant.
Okey!
Nio tycker jag är ganska cool med, rosa lila fläckig :)
Hur stor blir en vuxen giant? :)
En vuxen Giant hane kan, om man har tur, bli ca 10 cm lång.
Ganska mäktigt!
De flesta som jag lagt upp är ca 7 utan fenor!
3,6,7 och 9 är väl ändå inte giants? De ser iaf inte alls ut som det.
En vuxen giant blir ca 10 cm med fenor.
Stod att det var unga exemplar?
Kanske va fel :s
men då blev det enkelt isf, 2 eller 8 ^^
Tycker personligen inte att nr 3 var fin. Men färgen på nr 8 var väldigt fin ;)
Jag gillar färgen verkligen nummer 4 & 5! 
6,5 eller 8 tkr ja :P
#13 Hm, ja kanske. Men de ser ändå inte ut att vara giants, de har en speciellt kroppsform. Vem är uppfödaren?
Skulle jag välja mellan de där hanarna så hade jag nog valt nr 8 :) Han ser bäst ut fenmässigt ;)
Håller med Linda, tycker att nr 8 var jättefin, färgmässigt också ;)
Ingen aning om uppfödarna ja ägnade en stund åt att kolla på fina fiskar bara, blir lite mer seriöst när det närmar sig!
Är inte så noga med fenorna, men intressant att veta! Vill ha en riktig färgklick! Och som lyser fint i alla ljus så att säga. Är lite rädd att nr8 kommer bli för mörk typ om den inte är "mitt i" ljuset?
1 kanske lyser bäst?
Nummer 5 lyser säkert upp akvariumet bra. Men om du har lite fina växter och så, så tror jag ändå att nr 8 kommer bli finast, enligt mej är det den snyggaste färgen av alla ;)
Nä nu har jag kollat noga om och om igen, nummer två är jag kär i, nästa ggn någon importerar vill jag ha tag på en sådan! Ljusblå och gul :)
Nästa importdatum är 16 juni ;)

Jag tror att 5:an kommer att bli snygg i ett riktigt grönt akvarium! Men gillar du blått och gult så mycket så tycker jag att du ska välja tvåan :)
3,6,7 och 9 är värkligen inte giants. Du måste ha blivit lurad eller nåt, för jag såg själv fiskarna säljas på Aquabid av uppfödaren och då stod det inget om att de skulle vara inga giants "/
Men vad bra att du rett upp det! Jag gjorde någon sökning och fick upp dem också, men hade vissa tveksamheter med faktiskt. Lite därför jag la alla under varandra till höger. Skulle dock kunna tänka mig nr9 även om den inte är giant…
Då blev det mycket enklare. Jag får skaffa massor med 30L och ha en färg i varje helt enkelt! ;)
Grymt Linda, den 16e Juni om du fixar hem en sådan ljusblågul goding till mig så skall jag betala bra. 
Ska se om jag kan fixa det, du får ta reda på vilken uppfödare han är från så går det ju att se om han kommer ha några även vid det datumet ;)
http://www.aquabid.com/cgi-bin/auction/closed.cgi?view_closed_item&fwbettashmp1331886263
Säljare är Charnwit_betta
Där är annonsen, som är stängd nu. Med min lilla fina fisk i…
Du är en ängel om du kan fixa en sån snyggning till mig Linda. Får ett par honungsguramis gratis, minst!
Det är ju ett tag kvar till den 16 juni, så det är gott om tid att hitta en hane ;)
Tiden går fort när man har roligt! Kommer flyga iväg nu när jag sitter och lusläser aquabid varje dag.
Tänkte mer på att de fiskar du hittar nu kommer vara sålda långt innan den 16 juni, så det är bättre att kolla kanske 2 veckor innan det datumet för de fiskarna är det större chans man köper ;)
Nu kommer fler färger jag fallit för, troligen kommer jag bli helt såld på detta känns det som… Ställa 4 30L nano på raken på ett svart bord med en vacker Kampfisk i varje, vilken dröm. Som en liten samling av helt underbart snygga små monster.
Aggressiva ska de vara med tycker jag!
Blått och gult är jag svag för. Toksnyggt!
Oj missade att du skrev där Linda! Men självklart har du rätt, jag kollar mest runt för att få ett hum om alla färger osv! Så att man inte blir alldeles överrumplad när tiden kommer :)
Hej :)
riktigt fina bettor du visat :) va kul att du är intresserad av giants! sist jag beställde hem så tog jag hem från smilebetta(den sista regnbågsbettan du länkade är från de)
de har otroligt fina Giants och är väldigt kända för just deras Giants, de hade fina uppe på aquabid för 2 veckor sedan, men denna regnbågshanen är inte en Giant utan en OHMPK :)
jag kommer ta hem från de igen om en månad ungefär, ev till 16e juni, så då kan jag ta hem fina giants till dig, även sittrica var intresserad, jag kan fråga smilebetta om hon kan skicka bilder på några fina giants, den regnbågshanen, som egentligen är en green orange dragon kan jag också hämta hem
Mvh Affe
Charnwit_betta har också några fina kampfiskar, men tyvärr har de inte så många olika färger som smilebetta :/
Roligt roligt! Jag skall i första hand ha en giant, men kikar även på andra plakats då de finns i lite fler färger. Men en giant det vill jag ha! Gärna den blågula varianten!
Om en månad är nog för tidigt :) jag har planerat att sälja mina Honungsguramiyngel innan jag köper mig en Kampfisk och de är "bara kanske" tillräckligt stora om en månad, jag matar som en tok men guramisar växer långsamt :)
Jag är mer än intresserad, vill du be smilebetta skicka bilder på olika färgkombinationer av giants vore jag tacksam!
Det kanske blir senare, för har mycket att planera innan jag gör en till import :)
jag ska be smilebetta göra det :D så skickar jag bilderna till dig så fort jag fått,
Kanon! :) Väntar med spänning :)
den sista var heelt underbar!
Han har säkert fortfarande de färgerna, det är bara att mejla och fråga honom, oftast så har stora uppfödare väldigt många fiskar och då också många färger hela tiden. Det som visas på Aquabid är ju bara några få han säljer just där ;)
Eller hur ;) Dom ser ut som små tjurar! Fast i fräcka färger då ;)
Ja man kan ju hoppas! :)
Nu är iaf karet igång sedan ett dygn tillbaka. Jätteklart och ser allmänt bra ut hittills. Har fått inreda med plockade växter från andra kar, så är ganska rörigt. Kommer åka och inhandla nya på lördag, speciella just för ändamålet! Testpiloten är en liten och allmänt outvecklad Honungsgurami som ingen troligen kommer vilja ha. Vill inte ta några risker :) Den verkar dock trivas över förväntan. Skönt att inte trängas med syskonen tycker den!
Har planer på att göra en egen bakgrund med. På ett annorlunda vis. Köpa plexiglasskiva, eller något annat av plast. Dutta med svamp doppad i silikon och sedan "klä/strö" torv på. Det är en tanke jag har iaf. Ska bli spännande att se om det fungerar!
Beslutsångesten om vilket Kampfisk jag skall ha är dock extrem! :)
Ser ut att bli superfint! ;)
Tror du nykomlingen kommer trivas om en månad? ;)
Absolut! :)
Hahaha jag sitter och fnittrar åt den lilla guramin, så J*KLA nöjd med sitt nya hem. Patrullerar "sitt" akvarium och kommer direkt fram till rutan. Kommer nästan bli hemskt att flytta den lille gynnaren sedan :P Den har fått starkare färg och tuffat till sig, så himla söt :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den här var SÅ fin och så himla arg/stressad!
#50: Vilken snygging ;)
Mja han är hyfsat fin iaf! Tror det är lite bättre fenor på detta exemplaret med :) Kostade nästan ingenting trots att han är giant :)
Vad innebär "kostade nästan ingenting"? Är själv lite sugen på en kampis, med lite spec färg.
Den blå-gula var läcker =)
Mja alltså det är ju dyrt för att vara en fisk, men får ge 25 USD för bara fisken, typ 170kr. Sedan tillkommer en massa frakt så tror ändå det landar på 400 eller nåt i slutändan!
Men giants brukar generellt vara mycket dyrare ca 60-120 USD/styck. Så jag är överlycklig.
Haha bra namn :)
Hehe ja, det går inte att sluta när man väl har börjat ;)
Nej j*kla skit, det finns hur mycket snyggt som helst!!!
Passa dig, haha ;) Håller på att botas från kampissjukan lite grann nu, var ett tag sen jag kollade på aquabid. Så fort jag sätter mig och kollar på kampisarna där får jag typ plats ångest VAR SKA JAG HA ALLA SNYGGINGAR?
Plus att om jag skulle köpa alla jag tyckte var snygga skulle jag behöva minst 2 miljoner att handla för, samt 3 lägenheter fulla med akvarium, haha 
Haha och jag har precis blivit smittad ;)
Hihi, ja snart är han i Sverige iaf ;)
Yippie!!
Observera: fisken kan mycket väl vara död enlig transshippern, så länge varade den lyckan…….
Så tråkigt
när man shippar dom så finns det nån slags försäkring eller ni betalar fullt pris? Vågar man fråga vad det kostar att frakta hem? Hoppas den lever..
Man får isf tillbaka pengarna för själva fisken, men inte nåt för frakten så ca 200:- är som borta med vinden!
Aha, ja det är ju lite surt fast på ett sätt förståligt. När vet du om den lever eller ej? *håller tummarna hårt*
Ja jo klart, verkligen surt. Det händer tydligen hemskt sällan att fisken dör, men de vart tvunget att hända mig!! Vet imorn när Linda får hem dem, så får väl hoppas på det bästa! Tror dock inte för mycket.
Tråkigt
men finns ju lite hopp i alla fall så jag håller tummarna för den lilla firren 
Så grymt synd.. Men det var ju lite halvluddigt det Jan skrev till mig så vi får ju se med säkerhet imorrn, men tyvärr så sa han MG plakat och jag har inte tagit hem några andra plakat än mitt giant par som är black dragon, och MG och black dragon ser helt olika ut i färgerna "/
Men men, skulle det vara så att det är just din fisk som med säkerhet är död så ska du få tillbaka pengarna för fisken. Det är DOA garanti på det hos alla uppfödare :)
Hoppas det var någon annan fisk eller nåt….