Algerhjälp
Jag är ganska färsk av vad det gäller nystartat akvarium, startade upp mitt egna i början av januari. Alger har aldrig varit ett större problem i akvariet men nu på senare tid börjar jag störa mig på algerna som bildats på framsidan av glaset vid gruset ( se på bilden nedan).
Jag undrar om det finns något enkelt sätt att bli bukt med det utan att behöva flytta och hålla på med inredningen? Har tänkt köpa och använda en lång smal skurborste, men jag vill helt enkelt inte rota allt för mycket i akvariet.
Tack i förhand!
Haloj =))) det går me ett kort som du har i plånboken =))) dock ej kredit kort eller visa kort ;)
Mvh Malin
Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
Jasså, de gör det? Ja, men då får jag väl prova den metoden då
Tack så mycket!
Man kan också använda en vanlig disksvamp :) oanvänd förstås ;) det gör jag, för mina algskrapor (sånna där magneter) repar rutan ibland :/
Använder också disksvamp, nu sist hade vi ingen oanvänd hemma så tog en oanvänd diskborste faktiskt och det gick också bra…
Vi använder inte disksvampar ,inte den gröna sidan i alla fall för den gjör små små repor i glaset =/
Mvh malin
Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
Jag provade ett kort jag hade i plånboken, dock inget jag använder
Det fungerade väldigt bra faktiskt! Men problemet med det är väl att det fortfarande sitter kvar lite alger när man renat färdigt. Kan tänka mig att det gör på det mesta man rengör med?
Disksvamp låg faktiskt i bakhuvudet på mig om jag skulle använda det, eller diskborste
Det tar väl lite mer och risk för repor i glaset minskar nog oxå?
#3 jag håller med att magneten repar glaset "/