Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 2360 ggr
Eldsjärten
0

eldsjärt

Hejsan!

Jag har precis skaffat eldsjärt och undrar liteSkrattande Jag har läst att eldsjärtar är agressiva mot andra fiskar som är oranga. Är de sant? Och min kompis har också en eldsjärt som sitter och trycker i ett hörn! Hur ska jag göra ifall min börjar göra så??? Tacksam för svarGlad

[Geekinblack]
0

Har inget svar på det där men du vet väl att d bara är att putta upp tråden istället för att göra en till exakt likadan tråd? :)

Om du skriver putt eller nå på ditt inlägg så hamnar d längst upp igen ;)

Imitra
0

tog bort din ena tråd nu eftersom du gjort två likadana. Putta hellre upp din tråd genom att göra en kommentar i den

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[dynamitella]
0

Nej, de är inte bara agressiva mot orangea fiskar, utan har en tendens att vara det mot allt som rör sig. När de är små kan de säkert vara snälla, det säger jag inget om :) Men jag har stött på några som fått en date med kökskniven efter att ha slaktat invånarna i akvariet.

De kan bete sig konstigt. Speciellt i små akvarium.

Hur stort är hennes akvarium? Och vilka andra fiskar har hon där? (och hur stor är eldstjärten?).

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=272

Om hon gör exakt som i länken här, så kommer den inte stå och trycka längre.

Eldsjärten
0

Hmmm…. Jag tror att den är 5 cm (Hon är ett yngel), och akvariet är 30-40 liter, i akvariet finns platy, Guppy, skalarer, kandinantetror och Kampfisk honorGlad

Stoodyear
0

Nejnejnej… Nu undrar jag hur mycket du kan om fiskar, för skalarer behöver STORA akvarium där 200L är definitivt minimum, likaså eldstjärtar behöver 200L eller gärna mer. Man kan inte på några villkor ha dem i så litet, det är väldigt väldigt elakt emot fiskarna.

[xhristoffer]
0

#5 håller med 200 är minimum :)

på svar av din fråga min var aldrig aggressiv men mina fiskar gav tillbaka när han var elak kanske är olika beroende på vad man har för fiskar :) tror inte dom är mer aggro mot oranga fiskar :)

Eldsjärten
0

Jag hade ett 150 liter akvarium som fick en STOR spricka i sig, som tillslut blev såå stor att den är på lagring! Så jag fick flytta min skalar (den är ett yngel) och eldsjärten.

[josefineomar]
0

Hejhej! Mina eldstjärtar jag hade var bra kompisar med varandra när de var små, men bråkade sedan med varandra och mina andra malhajar, men de gick aldrig på mina ciklider.. Skulle nog rekommendera större akvarium till dem, de blir inte så stora, men gillar att simma mycket och behöver ett långt akvarium :) Men vackra är de!