äppel ägg igen?
Jag har 6 honor o jag får 1-2 klasar dagligen så de kan lägga en del klasar ja.
oj men är alla befruktade? eller kan dom lägga som hönor bara för att
de är befruktade (har ju 6 hanar oxå så).
men de kan tydligen lägga obefruktade ägg med så.
jag tänkte två av dom är ju så små
Hur märker man om dom är obefruktade? bara att dom inte kläcks lr? Vet ju inte vad ja har här hemma i frågan om hona och hane så ja blir oxå lite nyfiken :P
trodde den stora var en hanne tills hom började lägga ägg :P vi va så säkra
inatt fick jag 2 nya konkonger med ägg och innan det så fick jag 3 st för 2 dagar sedan och jag har 7st stora äpplen
Jösses vad dom äggar av sig era äpplen :P
har man för varmt tro?
Att de är obefruktade märks nog på att de aldrig kläcks ja, men jag har aldrig fått nån obefruktad klase så jag vet inte hur de ser ut eller beteer sig :).
Oftast är hanarna lite mindre men det behöver inte vara så jag har hanar som är större än honor fast de är lika gamla.De kan bli könsmogna redan vid en 1 kronas storlek fast vanligast är väl en 5 kronas storlek.
studera o kolla noga så lär ni nog få se parning o vet då könen på dem så har jag sett könen på alla mina 12 snäckor.
(har 15 st men 3 st är små o bor i dotterns lilla kar).
jag har 26-27 grader i mitt kar o jag matar på rätt bra (morgon granulat, middag frysfoder, kvällsmat flingfoder, nattmat algtablett o bottentabletter + grönsaker varannan dag) o fiskarnas mat ser jag till att det hamnar på botten av (det e de som får granulat,frysfoder o flingfoder).
oj trodde inte de skulle bli så många klasar trodde de skulle bli typ var tredje månad typ
Fast kampfiskar vill ju gärna ha närmare 28 grader…
#13 enligt zoopet så kan man ha dem mellan 24-30 grader och jag märker inget på honom som jag har han äter och så enda som inte stämmer med honom är att han är extremt försiktig och nästan är rädd för sin egna skugga
Ja jag vet,men dem mår ändå bäst när dem har ca 27-29 grader :)