Är detta en hane?
Behöver nu er bekräftelse.. Är rätt så säker på att detta är en paradis fisk hane.. Visst stämmer det, eller? Om så är fallet har jag då två hanar i mitt akvarie.. :(
En bonus fråga ännu.. Finns det olika färger på paradis fiskar? Tänkte nämligen att min äldre hane är mer blågrå (vid vissa tillfällen syns de rödaktiga ränderna mer) medan den yngre mer är "helröd".. Men kanske det beror på ålder och sinnesstämmning?
har för mig att det bara är hanarna som har dom där fina fenorna men jag kan ha fel! Jag har en sådan hemma som har blivit lite "bonus" fisk. Fick med honom lite huxflux när ja köpte akvariet (fast han ja köpte av sagt att inga fiskar fanns kvar) Den jag har är mycket gråare i färgen än dina (bara några oreangea ränder lite svagt på bakdelen så dom finns säkerligen i rätt många färger skulle jag tro :)
Min var dessutom HELT blek när han kom och skiftar beroende på dags form tycker jag ;)
Jaha där ser man! Alltså jag kan absolut ha fel Ang honor och hanar (så bry dig inte så mycket om vad jag skrev)! Läste någon stans dock att man helst inte ska ha flera hanar tillsammans då dom kan bli sura men vet inte om det stämmer!?
Bara en paradis fisk hane per akvarie och sedan 1-2 honor.. Hanarna börjar annars strida med varann.. Än så länge har jag klarat mig med mina men den äldre har börjat köra iväg den yngre..
Så därför ville jag då försäkra mig om att det 100% säkert är en hane. Måste i såfall omplacera en av dem..
Det där är en hane till 100%
Du har ju bestä llt klart och tydligt en hona i affären så jag hade gått dit och pratat med dom och kollat om dom inte kan rätta till sitt misstag helt enkelt?! Fast det kanske är väldigt längesen du köpte firren? Iaf har dom ju gjort fel!?
#7 Köpte firren för kanske 6 veckor sedan.. Var till en ny affär. Man borde ju gå och lämna tillbaka fisken men får jag sedan en hona vid byte eller en hane igen..
Kan hända att jag går till den jag alltid går till där får man bättre betjäning av kunnig och trevlig personal..
#6 Tackar för det..Då misstänkte jag rätt då.. :)
Irriterad blir man iaf på okunnig personal. Men kanske din "vanliga" affär kan tänka sig att hjälpa dig med ett byte oxå då om dom är bra att ha å göra med!? :)
Hoppas det löser sig smidigt för både dig och firren :)