Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1388 ggr
[Kajsa91]
0

Dina drömfiskar?

Har ni några såna här drömfiskar? Som ni verkligen vill ha någon dag?
Eller räkor, snäckor eller något.
Som är för svåra nu, som kostar för mycket, behöver större kar eller något som inte finns just nu..

Det enda jag verkligen, verkligen vill ha någon dag är öronål, så otroligt söta och coola! Mitt största är dock 125 liter, så behövs ju ett större för att ha såna.

[xhristoffer]
0

jag skulle vilja ha en channa micropeltes eller kanske en Atractosteus spatula men då den sistnämda blir väldigt stor så trorjag inte jag komemr kunna ha en sån men den först nämnda kan man ha men det måste bli 1000+ plus i såfall :)

Catta-
0

Jag skulle vilja ha några Scalare, men behöver mycket större akvarium först :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Soda2
0

Självhar jag nog ingend römfisk men min äldsta dotter har. Hon älskar prinsessor o skulle vilja ha sånna (får se om intresset håller i sig när hon bli räldre då går kanske henens dröm i uppfyllelse)

Randen
0

jag skulle vilja ha pirayor!

[josefineomar]
0

Zebraciklider :) De är mina favoriter! Har redan dessa, men jag skulel vilja ha ett väldigt stort kar med bara dessa.. Sedan skulle jag också vilja ha Black ghost och Elefantnosfisk någon dag :)

[xhristoffer]
1

#4 pirayor har jag haft en av världens tråkigaste och fegaste fiskar :(

MrJLundin
0

Sötvattensrocka hade jag velat ha… Väldigt roliga, fina och sociala fiskar! någon gång så :)

[hejhejnaffy]
0

Ett fett stort kar med bara Molly skulle jag vilja ha just nu :) Men Kampfisk är ändå min dröm/favvo fisk :)

Randen
0

Fast när jag tänker äfter kanske inte pirayor men kanske en massa kuhuli ålar och l-malar :)

Stinko
0

Sjöhästar har jag alltid tyckt är så otroligt vackra. Har inte plats för så mycket mer kar (eller visst kan man alltid om man vill, men sambon vill nog inte ha in några fler, haha) En vacker dag kanske! :)

Dvärgkulfisk har jag varit sugen på länge, men har inget akvarie över för det nu.

Tylomelania sp. yellow ska jag nog skaffa. 

Afrikansk filterräka hade jag också kunnat tänka mig. 

Finns massa mer jag vill ha men kommer inte på något mer just nu nyvaken som jag är :)

Sittrica
0

Jag har varit lite sugen på Trådfensregnbåge (iriatherina werneri) ett bra tag, men jag känner att så länge jag har så många kampfiskar så får det vänta…

Jag är också nyfiken på andra, lite större regnbågsfiskar, men samma där det får bli sen, när och om jag "tröttnar" på kampfiskar.

Ratata
0

Min dröm är ett saltvattensakvarium. Jag vet att jag en dag kommer att starta upp ett litet rev! Sen om drömmen kommer förverkligas inom 5 eller 50 år är svårt att säga ;)

En drömfisk jag skulle vilja ha är eldgoby (Nemateleotris magnifica) eller den lila kusinen Nemateleotris decora. Det finns en uppsjö av vackra saltvattensfiskar, men dessa har varit lite av en favorit sedan låång tid tillbaka :)

Otario
0

Detta är min drömfisk för tillfället: https://www.google.se/search?q=liosomadoras+oncinus&hl=sv&sa=X&pwst=1&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=1lyET6iFB-bj4QSH8O2wBw&ved=0CC4QsAQ&biw=1280&bih=595

Är helt kär..

Annars skulle jag hemskt gärna vilja ha sötvattensrockor av något slag!

/ Emma

[Kajsa91]
0

Jepp, nu har jag fått ett par st nya drömfiskar efter att ha sett era ^^

theraphosa
0

#6 haha håller med, men om man har 1000+ liter och minst 20 individer så kan de bli kul. Men paku är roligare och tuffare.

Mina drömmfiskar är:
Osteoglossum bicirrhosum, Channa micropeltis, och den svenska gäddan.

Tänk att ha ett svenskt sötvattensakvarium på balkången men gädda, jös och feta abborrar =D de är ett av mina drömm akvarium biotoper…