Växterna dör O.o
Jag vet inte vad problemet med mitt "lilla" kar på 54 liter kan vara. Växterna verkar dock inte trivas alls då dem verkar dö, bladen blir liksom genomskinliga och sen bruna.
Vissa väcter har brutits av vid "stammen" och släppt och ligger på ytan.
Räkorna och Moskitorasbororna verkar stortrivas dock.
Matar dem ytterst lite varannan dag.
(Dock är allt slem jag hade pga roten borta, duktiga räkor)
//Belinda aka Zandrama
Hur är ljuset o göder du med nått?
Vad är det för växter?
Akvariet är nytt sedan någon vecka tillbaka och följde med lysrör.
Vet inte vad det är för rör dock :/
Göder med Happylife carbo och Hapylife happyplant
Lite allt möjligt av växter. Köpte 2 st växtpaket på Plantswap så har tyvärr dålig koll på vad det är för växter
Men de som det synts mest på är de långa växterna.
Ska ta bild när jag kommer hem så kanske ni ser vad det är för växter också och hur de ser ut.
//Belinda aka Zandrama
vad har du för grus i akvariet? kanske det är något däri som gör att dom inte trivs?
vissa växter behöver tid på sig att bli vana med det nya karet o kan vissa ner men brukar komma igen efter ett tag bara rötterna är opåverkade så.
#3 Det är sådant där färgat grus. svart och blått.
#4 Ah ok, hoppas dom tar igen sig :/
//Belinda aka Zandrama
jag vet att vissa sorter av engelsk sjösten kan vara alkaliskt och då har växterna svårt att trivas men de låter det ju inte som att det är dilemmat :S.
Men dom kanske bara behöver lite tid som #4 skriver v får hoppas att det är så :)
Vet att den planta som bröts av vid stammen och som tappade alla blad och tvärdog var en pogostemon stellata
Vet att det även är en del blyxa där i som inte verkar må bra :/
Även starogyne repens
Skickar några halvkassa bilder jag tog igår (ber om ursäkt för kass kvalitet, men har bara min JagTelefon :P)
//Belinda aka Zandrama