Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: växter
Läst 1129 ggr
Ninja
0

Rensa andmat när man har andra flytväxter

Fick med andmat när jag köpte andra växter, upptäckte det när de börjat föröka sig. Går det att ö h t bli av med dem när man har andra flytväxter? Musselblommorna är väl lätta nog att ta upp och rensa, men jag har även Salvinia cucullata och de blir betydligt svårare och mer tidskrävande.. även om man är beredd at lägganer all tid på det så räcker det ju att man missar något enstaka litet blad har man ju snart en fullstor population av andmat igen.

Förslag?

Starfall
0

Mitt råd är att t bort dom du ser, lite för varje dag. Då kommer det inte bli så många :) i alla fall så kommer du kunna hålla ner antalet på detta sätt.

Ninja
0

Ja, jag började med det igår. Stod med ett glas och en kaffesil, blev mycket simbräken (Salvinia cucullata) slängt, orkade i bara spara, de största och finaste av dem. Funderar dock på att plocka ur och göra rent musselblommorna ordentligt och sedan slänga alla andra flytväxter i stora akvariet, försöka få bort all ändrat. Det lilla är andmatsfritt och det börjar bli fullt av simbräken nu, så jag kan ju ta av dem sen. Har iofs även frogbit, så behöver väl inte ens simbräken i båda karen.