Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1516 ggr
[hejhejnaffy]
0

Guldfisk 40 l

Arggh! JAg blir så jävla förbannad på min kompis som har slöjstjärtar i ett 40 l kar och en STOR mal ca 15 cm >:( Slöjstjärten är ca 25 cm med stjärtfenan! Jag har så klart sagt till henne MÅNGA gånger men svaret blir bara ett äcg elr vad vet du om det elr äch dem har det gött dem får en madsa mat helatiden! Åhh stackars fiskar! Hon har haft dem i 6 år och 5 har redan dött :( Hon har även tröttnat på dem och vill att den återstående ska dö och sen tänker hon ge malen till mig,och när jag säger att dem kan bli 30 år så himlar hon bara med ögonen,som om jag var knäpp i huvet D:

sallad
0

Visst blir man arg! Min kompis har också ett akvarium, Han har 2st STORA scalarer och 1 gibbiceps (stavning) i ett 80liters.. Suck! Sedan har han ett 50liters, det exploderade med skräpsnäckor. Jag berättade att det 1cm tjocka lagret med flingfoder på botten var en STOR orsak till att skräpsnäckorna blev miljontals. Då åkte han till en butik och köpte en pakistanbotia :/

-Rasmus 🌈

[hejhejnaffy]
0

Argh! Stackars botia! Och scalarer och de andra fiskarna!

Moast
0

STACKARS FISKARNA!!!     även fast jag inte vet så mkt om fiskar så fattar till och med jag detta! :( stackars dem……………………….

cissi_1993
0

jag har en fråga slöjstjärtar hur stort kar ska dom har

jag har ett 116L och tror de är för litet för två slöjstjärtar och nu hoppas jag ni säger att det inte är de?

tack

Moast
0

XD´det skulle jag inte tro att det är för två styckna faktiskt ;)

cissi_1993
0

de gör mej glad dock så är det någon vecka bort då det är ny startat men endå

Moast
0

jag e ingen expert men jag har för mig att dem ska ha ganska stort. ditt akvarium e ju det! ;)

cissi_1993
0

jag har fått för mej att dom ska ha enu större

Moast
0

oki…kan ha fel :)

Mysisa
0

Dom SKA ha ännu större, ungefär dubbelt så stort så kan man stoppa ner slöjstjärtar

minavitas.wix.com/kennel

Moast
0

okiiiii…förlåt för mitt misstag. Men jag hade det för mig. ;)

[hejhejnaffy]
0

Ja dem ska ha minst 200 l

theraphosa
0

Men aahh… Att folk själva inte ser att djuren mår dåligt och har de för litet.

Man blir så läss… Helften av alla mina djur som jag ägt är omhändertagna från kompisar/randoms som miss skött eller lässnat på sina djur. De är bara att erbjuda sig att ta över djuren så slipper dom och djuren kommer få de bra. Tyvärr kan man inte göra så med alla men några kan man rädda.
I framtiden när jag o killen har möjlighet att ha kajmaner (hans dröm djur) så kommer jag ta emot alla dessa "blocket sköldpaddor" och dumpade sköldpaddor och ge dom ett liv dom förtjänar i en feeet basäng med kajmanerna och bra mat!

cissi_1993
0

ja tur jag frågade hadde varit illa anars

MrJLundin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såg denna tråden och kom att tänka på en film jag filmade på någon affär jag var i.. Denna slöjstjärten var ganska stor, då förstår man lite hur löjligt trångt det blir i ett 40 liters.. Detta är ett 300-350 liters har jag för mig..

cissi_1993
0

den va inte liten aj den tar ju nästan upp 40 l själv

[hejhejnaffy]
0

Ja stackars fisk!