Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1948 ggr
gickan87
0

Kampfisk äter bara räkor

Min kamphane som jag haft i 3 månader nu totalvägrar både torr och frysfoder. Var rädd att han skulle svälta ihjäl innan jag insåg att han livnär sig på körsbärsräkorna som bor hos honom. Hittills har det ju fungerat trots dyrt foder men nu kommande vecka får jag hem äppelsnäckor som bo hos honom och då konmer de överlevande räkorna flyttas till ett annat akvarie. Tror ni han kommer igång att äta åtminstone frysfoder då?

MVH Erika :)

[dynamitella]
0

Ja :) Svält honom.

Mata inte på 2 dygn, och prova sen med fryst artemia eller bitar av en vanlig fryst räka som vi käkar. Lika så romen hos mat-räkor :) Det är vad jag lärde min hane att käka.

Han var nämligen lika dan.

Lindzen
0

Ja, om du inte matar honom på säg 2 dygn och sen enbart ger fryst foder. Tex artemia brukar alltid vara populärtm. Då kommer han säkert äta :) Det är bara att vara envis med det foder som bjuds, torkat foder är inte så bra så det behöver du inte ge alls.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

gickan87
0

1-2 Tack för otroligt snabba svar! Precis som jag misstänkte då. Klart man ratar annat när det finns levande föda i närheten. Har börjat inse att torrfoder inte är något vidare, inte ens räkorna äter de speciella och "extra smakliga" Kampfisk kulorna.

MVH Erika :)