Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1614 ggr
kronokrona
0

frågor....

hej kan man ha 3 molly 2 platy och en Kampfisk i 60 liter???

tack för svar!!!!

stosse
0

jag skulle köra på det:)

[dynamitella]
0

Ja :) Storleken är det inget fel på!

Tänk på att ha varmt vatten bara. Ca 27-28 grader.

Och kolla så att kampfisken inte är ilsk av sig också, så han biter fiskarna.

[hejhejnaffy]
0

Ja det funkar att ha En Kampfisk i det karet om man har,mkt växter,ca 27 grader och en pump som INTE har hög cirkalation :) Jag skulle däremot haft kampfisken för sig själv då den kan bita i de andra fiskarnas fenor,behöver ganska hög temp och kan bli strässad av de andrafiskarna,men alla tycker ju olika ;)

ivanhoe1981
0

jag har 25 grader till min Kampfisk och han är aktiv och så som de är

[dynamitella]
0

Man ska inte ha dem under 26 grader. Min Egon hade 22 grader under en veckas tid utan problem, men man ska väl inte uppmuntra till det?

De överlever i kylan, men blir därefter också sjuka väldigt lätt.

ivanhoe81
0

sådär nu kom jag in på min ordinarie användare

#5 på zoopet står det ju 24-30 grader och jag har 25grader hos min kampis

kronokrona
0

jag har en ansitrus mal också den har mycket gömställen jag ser den aldrig….. och det är en Kampfisk tjej och hon är jättesnäll rör inte dom andra fiskarna!! hon är inte med dom andra fiskarna alls (dom är alla 5 tillsammans hela tiden typ) men det går bra vid mattningen och så. men jag vill ha flera städare inte äpplen och så hade en förut men den dog och var inte så kul låg alltid stilla ….

kan jag ha mer mollysar i??? hur många är som mest i 60 liter????

ja två rötter med växter på massor med gömställen och 1 gömställesten asså en ihålig konstgjord sten med ingångar i och så!!!

tack för svaren!!!!! SkrattandeKyss

kronokrona
0

vill ju inte att dom ska trängas i karet…… gillar alla djur mest fiskar och kan man ha kanske Guppy med också??? eller något annat smått som klarar av mina fiskar??????

[hejhejnaffy]
0

Guppy tycker jag iaf inte att du ska ha med en Kampfisk,oavsätt om det är en flicka :P Dem kan tyvärr tro att guppyhanarna är kampfiskhanar,då blir dem väldigt strässade och kan tom bita i deras fenor :/ Lycka till :)

mejamylove
0

Kampishonor tror inte att guppyhanar är kamphanar, de kan ski(l)lja på sin art o en annan.