SÅR???
hej! min Gurami hane har fått ett "sår" på munen, och jag undrar om det typ är infekterat eller kan bli infecterat eller om jag ska göra något eller nåt. jag ska lägga ut en video på honom lite senare. men det typ hänger ut fjäll och det är rosa rött och det är ett stort jack som fortsätter ner til "hakan".
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
här kommer videon :) (HAR ALDRIG LAGT IN EN VIDEO SÅ DET KANSKE INTE FUNKAR)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
NEP FUNKADE INTE 
Du måste ladda upp videon på youtube först och sen lägga in länken under rutan där det står "infoga video".
Aj aj! Inge bra!! Min första hona hade så.. Hon dog kort därefter, har det blivit värre med tiden??
Vad du behöver göra är att kolla in dina vattenvärden noga, guramis ska tydligen vara väldigt känsliga när det gäller vattenkvalitén. Min hann tyvärr inte repa sig, men om du är rask och sätter fart så kanske du lyckas iallafall!
när alla värden är okej så vet jag inte vad mer du kan göra.. Jag testade saltbad men det ska uprepas flera gånger vilket jag inte kunde..
Någon annan kanske kan svara på det!
Aa det blir bara värre nu täcker det halva ansiktet! Bör jag avliva honom? Jag vill inte att någon av mina fiskar ska dö plågsamt :(