Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1383 ggr
Gustavsson2in1
0

Identifikation av #2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till växt som jag gärna hade viljat få hjälp med att få identifierad, hittade den i en liten tjärn i skogen i blekinge.

växte som en mossamatta fast under vattnet under isen .

** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **

[dynamitella]
0

Haha, du är rolig du!

Än en gång blev jag besviken när jag inte kände igen växten. Submersa, exotiska växter kan jag nästan namnen på allihopa, men svenska .. nej..

Lägger en tass :)

[dynamitella]
0
Gustavsson2in1
0

hehe ja men exotiska växter finns det ju NÅGON sorts info om , i vissa fall väldigt lite men det FINNS alltid info , svenska växter är ju svinsvårt , får ju gå och damma av gamla böcker i biblioteksvinden för att hitta något ens närma :P

Får se om någon annan kanske kan knäcka denna ; ]

btw hittade inte den på den sidan iallafall =)

sallad
0

Vitmossa?

-Rasmus 🌈

sallad
0

Växer överallt här ;) jag googlade på vitmossa och det är sån du har! :P

-Rasmus 🌈

[dynamitella]
0

Haha! Så enkelt.

Mossa, tänka sig vilka former det kommer i!

Gustavsson2in1
0

lol !! hahaha Den svenska salladen knäckte nötten ! =D

o nu skäms  Daniel (jag ) som är så intresserad av svensk natur hade inte den BLEKASTE jäv*a aning om att vitmossa kunde vara olika mossor .. galet ! =P

MEn tack så mkt sallad för hjälpen ! =D

Gustavsson2in1
0

Då måste jag ju fråga har du testat eller vet någon om den kan fungera i ett akvarium ?

menar då jag hittade den under vatten , ca 40 cm under borde den gå att ha i akvarium om man aklimatiserar den ett tag(2-4ra veckor ) ?

Kwassi
0

Såg en tråd för kanske en månad sen på plantswap där ts hade tagit mossor ungefär som du.. Har för mig att 6/7 dog.. :(

sallad
0

Så ni vet så var salladen bara 12år.. :) Jag väntar själv på att vitmossan ska komma fram så jag kan plocka till mina salamandrar :D

-Rasmus 🌈

[Wijsa Kaberg]
0

#10: Du har mycket kunskap för att vara 12 år ;) Inte vanligt att man agangerar sig så mycket när man är 12, tänk när du e typ 20, då kommer du veta AAAAALLT! ;)

theraphosa
1

Hahah aa den här tråden va rolig. Så kul att så få vet vad vitmossa är, de flässta misstar ju fönsterlaven för att vara vitmossa tillexempel X)

sallad
0

#11 :D #12 True words… ;)

-Rasmus 🌈

sallad
0

#11 :D #12 True words… ;)

-Rasmus 🌈

Gustavsson2in1
0

Sallad , när du har den till Salamandrarna har du den så den växer i vattnet eller på landdel =)?

Hittar ingen vidare info om man skulle kunna få den att växa i akvarium, så frågar dig =)

sallad
0

Jag har den på land. Men den kommer liksom ha nederdelen i vatten, Lite åtminstonde :) den växer ju på myrar=blötmark. Om man trampar där sipprar det upp vatten. Så den borde kanske klara att vara under vattnet. vet inte säkert.

-Rasmus 🌈

Gustavsson2in1
0

finns bara ett säkert sätt att få reda på det !

jag får prova =D

Xperimentdax *skojj skojj **