PoSthornssnäckor!
Hej! Posthorn är ju bara så snygga! Mååsta ha! Haha nej,men det hade varit kul att ha ;) Okej här kmr iaf 1000 frågor om posthornssnäckor: 1.kan man ha dem i ett 10 liters kar? 2. Är det svårt att ta hitta och ta bort deras ägg? 3. Hur många vill dem hälls va? 4. Vad äter dem? 5.kan man ha dem tsm med en kamphane? 6. Förökar de sig snabbt? 7.Är det svårt att sälja ungarna? 8.Hur stora blir dem? Okej det blev bara 8 ;)
Här har du lite svar :) http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/4f4faaebd3b4fd358f000711-posthornssnackor?discussions-1
Har kollat och komenterat där redan ;) Hittade tyvärr inte så mkt svar där,och jag ville nt själa tråden,drf gjorde jag en egen… Tack iaf :)
Tjing tjing =)))
Kolla min hemsida det står ju lite där;)
snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
1 ja man kan ha dem i 10 literskar,de blir ju inte så stora .de kan bli upp till 2cm o de är 2 könade o ja du ser deras ägg o då kan du trycka till på dem …Om du inte vill ha för mycket i dit kar =))du kan ha dem me en kamphane ,Nej de ä inte svårsållda ..om man läser om dem på bla tyska sidor så är de exttremt bra på att hålla rent =))))givetvis kan man tillskotts mata dem me brocoli mm =))) de trivs i flock=))Något mer du undrar=))
Mvh Malin
Snäckor snäckor snäckor
wwwfamiljensnygg.se
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
#2 Jaha jag bara skummade lite snabbt genom tråden :D
Stosse:haha okej ;) Malin: ja men super! Då blir det nog 2 st till mitt 10 liters kar :) Är ju himla sugen på dina röd/orange :)
Ja men absolu t =))meila mig så ska vi nog komma överens om adresser mm ;)
mvh Malin
Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
Men vilka färger säljer du? Blåa och röda är ju bara så snygga!
Jo jag har ju dem som finns på bild på min sida riktigt starkt röd oranga =)) o så har jag de leopard färgade =))) de ä as läckra (tycker jag ) ;)
mvh malin
Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
En liten fråga till ploppade upp i huvudet precis hehe… Hur många grader vill dem ha? Har 29 grader i mitt lilla kar då det ska flytta in en kamphane där till helgen :) Är 29 grader aldeles för varmt för dem? Jag kan evt sänka till 27-28 c
Ja dem tål mellan rumstempererat till 28 grader =)) funkar säkert me någon grad till=)) de ä väääldigt tåliga ;)
snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
Alltså jag skulle nog kunna ta 2 st till dig ;) om du ä sugen =))) o du mata dem me lite morötter (kockta ,nästan sönderkockta ) ett riktigt bra tips för att få fram en stark o ordentlig färg =))) det ä ju karoten i morötter så det ä ++++++++
Ha de gött
Bra :) Då sänker jag till 28,vill ju att dem ska må bra ;)
#13 jag vet :) Den kampfisken jag kmr att ha är välddigt ung Sen kmr jag att flytta han till mitt 60 liter som jag ska dela av på mitten :)
Ok, låter bra det 
Misstänkte att du kunde ha koll på det redan, men kan alltid vara värt att nämna en gång för mycket. Kan ju hända att nån nybörjare läser här och tror att det är ok eftersom inget annat står.
minavitas.wix.com/kennel