Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 11510 ggr
Lindzen
2

Mina bettor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara visa upp mina stiliga kampfiskhanar som jag har hemma, de är 4 st och fler lär det bli nu när ynglena växer så det knakar ;) Tänkte senare försöka uppdatera med bilder här varje vecka på mina yngel som nu är 4 veckor (dom är ganska svåra att få på bild..).

Superdelta (SD) golden dragon

Deltatail (DT) yellow dragon

Halfmoon (HM) blue marble

Crowntail (CT) pineapple

Eftersom jag inte riktigt har bild på alla 6 honor så får det bli senare.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

exitingsvillemo
0

Dom är så otroligt vackra <3

Synd bara att varje hane måste ha eget "rum", jag har en i mitt kar och har inte plats för mer akvarium tyvärr…

Otario
0

Jättefina verkligen!

/ Emma

Lindzen
0

Jag har delat av mitt 54 L med två avdelningar så det får plats 3 hanar och mitt andra 30 L har jag delat av så det får plats 2 hanar :)

Mvh Linda

Ratata
0

Riktigt fina fiskar, speciellt den andra föll mig i smaken :)

#3 Hur delar du av akvariet? Använder du någon ogenomskinlig plast?

Lindzen
0

Jag delar av karen med vanliga skärbrädor som jag kapar till och borrar massor av små hål i så det blir lite vattencirkulation och hanarna kan inte heller se varandra eftersom skärbrädorna är för tjocka för att vara genomskinliga. Det gäller till att hålen inte är för stora eller att det är någon glipa mellan rutan och skärbrädan så dom inte kan simma in till varandra.

Mvh Linda

Ratata
0

#5 Ok, då vet jag. Tack för svaret :)

Lindzen
0

Fotade nyss ynglena och så här ser dom ut idag 33 dagar gamla och 1 cm långa :) Man kan se att dom troligtvis kommer få blått i färgen. Pappan till ynglena är den sista hanen på bild där uppe, honan har vit kropp och blå/lila fenor. Både honan och hanen är crowntail.

Dom är lite små för sin ålder men det kan bero på att dom nästan inte blev matade på en vecka då jag var bortrest och hon som skulle ta hand om dom blev sjuk i några dagar "/

Mvh Linda

Ratata
0

Åh vad kul det vore om du uppdaterade oss med lite bilder så man får följa utvecklingen på de små. Så roligt med arter som kan få olika färger, varje yngel blir som ett litet kinderägg - en överraskning ;)

MiniAndMe
0

Åh så söta yngel! Och jättefina hanar! :DD

JonteL
0

Wow, riktigt snygga kampisar :)

Kul med yngel oxå, Uppdatera gärna. :)

Jonathan Lundin

Driver: www.bettasverige.n.nu

Lindzen
0

Tack alla! Ja jag kommer självklart att uppdatera, kan berätta att jag börjar skymta rött på fenorna hos ynglena nu ;)

Nu har jag fotat mina honor så här kommer bilder:

(eftersom jag är osäker på vad färgerna heter så skriver jag bara fenform)

Superdelta (SD)

Crowntail (CT) (mamman till ynglena)

Crowntail (CT)

Crowntail (CT)

Crowntail (CT)

Crowntail (CT)

Mvh Linda

Ratata
0

Åh vad jag blir sugen på att skaffa kampisar igen!

Vad matar du dina yngel med? Kläcker du fram artemia eller något annat?

Lindzen
0

Kampfiskar är extremt beroendeframkallande! ;)

Japp jag kläcker egen artemia.

Mvh Linda

gickan87
0

#11 Har en hona med ungefär samma färger som din hona på första bilden. Fast det är en heart tail :)

MVH Erika :)

Stoodyear
0

Föll för den andra hanen, vilken snygging!

Lindzen
1

Lägger ut en bild bara för skojs skull, försökte få en riktig macrobild(närbild) på den andra hanens ansikte för jag älskar hans färgtäckning på huvet :)

Mvh Linda

Ratata
0

#16 Vilken plutmun! Kyss

dragonstar
0

OhhPuss Puss mun!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lindzen
0

Så här ser ynglena ut idag, 36 dagar gammla, jag tänkte fota dom när jag precis hade lagt i artemian så man fick se när dom åt men kameran bestämde sig för att strejka, men fick till slut några tråkiga bilder :P

Bukfenorna(?) har nu börjat visa sig hos de största, så de ser ut som riktiga små kampfiskar nu. Jag kan nu se rött i färgerna också och de ser nästan ut som om de kommer bli någon sorts blandning mellan turquose/blå och rött, man börjar också se crowntail genen komma fram i fenorna som börjar få som taggar ute på spetsarna ;)

Mvh Linda

dragonstar
0

Men gud jag blir själv jätetsugen =) söta dom är!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Ratata
0

Jättekul att du lägger ut bilder på hur de växer. Vad fina fenor de har redan nu. Gillar att man ser färgskiftningarna i dem och sånna mätta runda magar de har! Kyss

HeidiH
0

Riktigt kul att se, men blir ju riktigt sugen på att skaffa kampisar! har ett 74 liters man skulle kunna dela på två kanske..

HeidiH
0

En fråga till, vart har du köpt dina kampfiskar? Gissar det inte är i vanlig zoo-butik?

Lindzen
0

Det är faktist en vanlig djuraffär, men jag vet hemsidan till grossisten som dom tar hem sina fiskar från så jag ber dom ta hem speciella hanar om grossisten har sånna hemma :)

Mvh Linda

HeidiH
0

Aha, okej!

Lindzen
0

Ynglena idag, fenorna blir rödare och rödare för varje dag, jag tror det är honan som bär på den röda genen och hanens gener var nog ganska ickedominanta så dom syns inte mer än det lilla blå på kroppen som syns lite i hans fenor ;) (fast det är ju bara vad jag tror för jag kan inte mycket om genetik på kampfisk)

Mvh Linda

HeidiH
0

Färgen på kroppen är ju helt underbar!!

Stoodyear
0

Nu ser dom verkligen ut som små kampisar!!

Ratata
0

De verkar växa så det knakar! :)

Lindzen
0

Nya bilder på ynglena, tagna idag. 6 veckor gammla och ungefär 2 cm :)

Lite udda färg på den här, lila!

Största ynglet.

Så här ser det ut vid matdags, miljoner nykläckta artemier, mums ;)

Mvh Linda

MiniAndMe
0

naww så söta! :D

Lindzen
0

Så här ser ynglena ut idag! Om jag tittar på bilder som jag tog för ca 2-3 veckor sedan så ser det inte ens ut att vara samma fiskar, det är sjukt vad de växer nu. Jag har börjar mata dom med fryst oxhjärta, mygglarver och diverse (i brist på annat levandefoder än artemia…) och de flesta äter det men jag måste ju så klart göra barnvänliga matbitar åt dom ;) Dom största ynglena är ca 2-2,5 cm långa nu också :)

Det största ynglet, absolut en hane med sina långa fenor :)

Samma fisk som åvan.

Det här en trolig kandidat till en hona, inte alls samma långa fenor som de troliga hanarna och dessutom så om jag inte ser helt galet så har h*n en pyttenliten vit äggledare :)

Gillar verkligen färgen på den här, jag hoppas det visar sig bli en vacker rosa hane med stora fenor i framtiden :D

Mvh Linda

[Popcorni]
0

Vilka fina kampfiskar! Har på senare tid blivit sugen på att testa odling av dessa skönheter. Du kommer möjligen inte ha någon till salu? :)

Lindzen
0

Jorå det kommer jag nog om jag lyckas få alla till vuxen ålder :)

Mvh Linda

[Popcorni]
0

Då får vi hoppas att du lyckas! :)

Ratata
0

NU börjar det likna något! Riktigt fina är de och jag håller med om att den blåaktiga var en riktig skönhet. När börjar kampandan hos hannarna att komma till liv? Tänkte att de snart kanske börjar bråka.

Lindzen
0

Det kommer nog gå bra med hanarna ett tag till, de är inte så många och de har 40L svängrum så de borde inte vara några problem på ett tag ;) Om det nu skulle vara någon riktigt sur en bland dom så har jag yngelboxar som de kommer få flytta in i temporärt och sedan så har jag ett till 30L som jag ska starta upp åt dom.

Mvh Linda

Lindzen
0

Fotade ynglena idag, jag själv tycker dom knappt växer medans pappa säger att dom blir större för varje dag… Det kan bero på att dom är ungefär 1 vecka efter i utvecklingen då dom knappt blev matade på en vecka då jag var borta och min fiskvakt blev sjuk. Dessutom så har jag inte lyckas hitta nåt levandefoder som dom kan överleva på så de får fryst artemia (vuxna) och mygglarver. Jag har funderat på att prova maggot och göra i mindre bitar men går det att mata med det?

Den blå färgen syns knappt i verkligheten, det är blixten som gör alla färger extrema.

De två största hanarna blev lite sura på varandra.

Största hanen.

En av honorna som troligtvis kommer bli färgen cambodian red, har ringat in äggledaren som knappt syns men det är ett bra sätt att vara helt säker på att det är en hona :)

Mvh Linda

JonteL
0

Den sista bilden var skit snygg:)

Hur gamla är dom nu?:D

Jonathan Lundin

Lindzen
0

Tack!

Lite över 7 veckor :)

Mvh Linda

CaithSith
0

Sjukt snygga!

Det vore kul att se bild på hela akvariet/akvarierna :)

Lindzen
0

Fotade faktist karen idag så ska försöka lägga ut bilder imorrn :)

Mvh Linda

Lindzen
0

Här kommer bilder på hur karen ser ut! Lyckades dock inte få någon bra bild på hanarnas kar, så jag lägegr ut på deras senare.

Yngelkaret på 40 L. (haha lypsylen som råkade komma med får karet att se jättelitet ut :P)

Ca 35L som jag har delat av, för tillfället bor det bara en hona där som jag håller på och matar upp :)

180L där resten av honorna bor med diverse andra fiskar.

Mvh Linda

Ratata
0

Mysigt med massa finfiskar i :)

[Ratass]
0

Det finns ju typ levande mygglarver att köpa, kanske kan ge dem deT?

Lindzen
0

Det finns tyvärr inte att köpa där jag bor..

Mvh Linda

Lindzen
0

Just nu i detta ögonblick så händer nåt riktigt skummt med en av mina honor. Jag har satt henne i ett eget kar för hon var så mager och jag hade även tänk att odla på henne i framtiden men har inte riktigt plats just nu. Men det var för ungefär 2 veckor sedan och hon blev ju så klart i bättre form och även fet på rom. Men nu så SLÄPPER hon romen UTAN hane, hon är helt själv i karet och det strömmar ut rom från henne… Trodde honan bara kunde släppa romen när hanen kramade om henne.

Jag tycker jättesynd om henne för hon plockar frenetiskt upp alla äggen och stoppar dom i äggfickan (som sitter innanför gälarna) så hon äter inte upp dom heller :(

Jag funderar nästan på att stoppa ner henne hon en av mina hanar som har byggt ett stort skumbo bara för att hon inte ska ha sån panik, men då känns det dumt att sedan behöva ta livet av ynglena eftersom jag inte har plats just nu…

Här är litet bildbevis, har ringat in äggen.

Mvh Linda

Lindzen
0

Så här ser de två största hanarna ut idag, dom har fått flytta in i 30L karet som jag har delat av på mitten.

Jag vet inte om ni ser att dom har vuxit men dom är betydligt större i kroppen och även fenorna.

(gäsp)

Ser nästan ut att kunna bli butterfly (vita kanter på fenorna) längst ut på fenorna.

Mvh Linda

Otario
0

#48 Jättesnygga har de blivit!

/ Emma

JonteL
0

Riktigt snygga !:)

Jonathan Lundin

Ratata
0

Vilka stiliga herrar de håller på att bli ;)

[Popcorni]
0

Vad roligt det är att följa utveckligen! Måste säga att dom har blivit väldigt snygga. :)

Stoodyear
0

Vad kom allt det röda i hanarna ifrån? Om honan var blåvit och hanen är den sista ljusa pineapplen?

Någon som kan genetik?

Lindzen
0

Rött är ju dominant över både gult och blått, och honan hade tyvärr lite rött i sina fenor vilket tyder på att hon antagligen har rött i sin bakrund. Därför tror jag ynglena blev röda, vissa är lite råsa/lila i fenorna och alla honor kommer få vit/ljus kropp och färgade fenor (cambodian).

Mvh Linda

JonteL
0

#53 Dom mesta kampfiskar som får yngel är oftast multicolors, sen om man odlar yngelna igen. Så blir det föräldrarnas orginalfärg. Men i detta fall så kommer det iallafall bli Multicolors oavsett hur många yngel man blandar.

För att skriva det enkelt:

Gul x Turkos = Multicolors. Alltid

Jonathan Lundin

Lindzen
0

Då var min teori fel :P

Mvh Linda

JonteL
0

#56 Nej, tror faktiskt din teori stämmer. Såg aldrig att honan hade rött :P..

Men yngelna blir oftast multicolors i första generation, Men om dom har rött spelar det ingen roll. Då blir dom oftast multicolors iallafall:)

Jonathan Lundin

Lindzen
0

Jag har funderat på om de ens är multocolor, multicolor kallar man de väl när det är mer än tre färger och oftast rött, blått, brunt- som de viltfärgade typ. Jag tror mer man kanske ska kalla dom för röda cambodians, för alla honor är det, och hanarna är också relativt ljusa i kroppen, eller har jag fel?

Mvh Linda

JonteL
0

Allså rent teknik sett har du rätt, när det är mer än tre färger kallas det multicolors. Men eftersom det inte finns nån färg som förklarar dina yngelfärg. Så säger man att det är multicolors eftersom dom ligger närmast den färgen.

Man kanske kan kalla dom Multibutterflycolors, haha ;)

Jonathan Lundin

Lindzen
0

Haha, men dock så har dom inge vita parier ute på fenkanterna :P Eller jo, en har det men jag tror mer att fenorna har vuxit där.

Mvh Linda

Lindzen
0

Nu har jag flyttat alla honorna till ett eget kar på 40 L, så 6 honor blev det ur den här kullen :)

Alla ser ut att bli cambodian, med lite blandade färger med rött på fenorna.

Dom är lite över 9 veckor nu.

Nuvarande hemmet, hoppas de kan flytta till 180 L karet om några veckor.

Mvh Linda

Jina
0

Gud vilka snyggingar!

Lindzen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är riktigt stolt över ena hanen, han har byggt sitt livs första skummbo! Och det var inte litet heller ^^ Känns som att jag kommer behålla honom, men det finns många hemlösa hanar kvar som jag nog kommer sälja så fort de blir gammla nog :)

Förbannad på mitt lillfinger. :)

Mvh Linda

[Popcorni]
0

Vad stora och fina dom har blivit! :)

Lindzen
0

Så här ser de två största ut idag! 10 veckor gammla och ca 4 cm långa. Jag vet att dom ser nästan lika stora ut på alla bilder men jag lovar att de växer, både i kroppen och fenorna, bara det att jag zoomar in på dom med kameran ;)

Denna hane kommer jag nog behålla och odla på i framtiden.

Denna hane kommer jag sälja så fort han blir lite större och redo för flytt.

Den här hanen kommer jag också att sälja, det dröjer nog några veckor innan han kommer vara redo för flytt då han har gått med andra yngel och inte riktigt hunnit med som de andra två hanarna.

Också en hane jag kommer sälja och samma som han åvan så kommer det dröja ett tag innan han blir tillräkligt stor. Han har inte så där röda fenor i verkligheten, dom är mer rosa/lila.

Jag kommer ha ungefär 4 honor till salu, även dom vill jag fetta på lite till innan de säljs ;)

Mvh Linda

[aammE]
0

Är intresserad av den största hanen, var bor du? Skickar du? (jag har skickat fisk så om du behöver tips och råd så kan jag hjälpa)

Lindzen
0

Jag kommer som sagt att behålla den största, den andra hanen är tingad men jag har två andra hanar som jag också kommer sälja men dom är inte lika stora som dom två största än. Jag skulle kunna skicka om jag är 100 % säker på att fisken överlever.

Mvh Linda

[aammE]
0

#67 Menade såklart den största av de två som var till salu. Glad De andra två är jag inte intresserad av, tyvärr.

Lindzen
0

Okej, men den andra mindre röda kommer se precis likadan ut som de andra två största hanarna om typ 3-4 veckor.

Mvh Linda

Lamina
0

Oh vilken rolig tråd jag råkade snubbla över här då! Skrattande Är det hane nummer 2 som jag ska få köpa eller är det någon av dom mindre hannarna? :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[aammE]
0

#69 Kanske den på sista bilden, men vill se bilder på när han bilvit äldre. Ska samråda med min sambo också, har två jättefina honor som jag tänkt para honom med i så fall. Flört

Lindzen
0

#70 Japp det är hanen på bild nummer två som jag har tingat åt dig :)

#71 Då kan han ha blivit tingad av någon annan, just nu vill jag ju så fort som möjligt bli av med hanar eftersom jag måste ge varje enskild hane ett eget utrymme och det är lite birst på det för tillfället.

Jag avråder dig att ha hanar med honor. Det slutar oftast med att någon av dom dör. Hanens uppvaktning består för det mästa av att bita, jaga och visa upp sig för honan, och det ska bara hända om man vill få dom till lek, annars blir det väldigt onaturligt för dom båda och honan kan till slut ge sig på hanen och döda honom i stället. Eftersom i det vilda så möts endast honor och hanar vid lek. Och jag lovar att varken honorna eller hanen kommer känna sig ensamma eller liknande för de är revirfiskar som gör allt för att få bort inkräktare. Jag har även vissa av mina honor åtskillda precis som hanarna då de har samma kampanda som hanar och vissa honor går helt enkelt inte att ha med andra fiskar.

Mvh Linda

[aammE]
0

#72 Var skrev jag att jag skulle ha honom med honorna? Jag har fött upp kampfiskar i snart 6år, kan allt det där. Flört

Lamina
0

#72 Vilken skönhet! Fast antar att det är blixten som gör att han ser så blå ut? :p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lindzen
0

#73 Ojdå haha, jag läste "jag tänk para ihop honom med" :P Men då är det ju lugnt ;) Jag har en tendens att förklara ganska igående..

#74 Ja lite, men han är ganska blå utan blixt också och han har även det där metalliska glänset ;)

Mvh Linda

Lamina
0

Ah, det blir som att ha en liten minipåfågel hemma. ^.^

//Lamina

Lindzen
0

Precis, fast i fiskformat :)

Mvh Linda

Lindzen
0

Så här ser tre av grabbarna ut idag. 11 veckor är dom nu. 

Tingad åt Lamina, hane :)

Ev tingad åt aammE, hane, en riktigt kaxig typ som visar upp sig bara man pekar på honom precis som pappa sin ;)

Den här killen behåller jag själv :)

Jag har fortfarande 5 honor till salu.

Mvh Linda

Ratata
0

Ögongodiiis! Kyss

[Billkampfisk]
0

vart bor du? hur mkt ska du ha för tjejerna per styck?

Lindzen
0

Jag bor i Sundsvall. Jag tar 50 kr/st för honor och 100 kr/st för hanar.

Jag KANKSE skickar fiskar, isåfall när det har börjar bli plusgrader ute även på natten, men då vill jag prova till någon innan och se så fiskarna kommer fram levande.

Jag säljer inte om tanken är att ha honor och hanar tillsammans, eftersom då kommer antingen hanen eller honorna att bli dödade, det blir varken kul för köparen eller för mig om det händer (eftersom detta är min första framgångsrika kull). Jag skriver det bara så alla som kanske är intresserade och läser det här också vet, när jag ändå säger priset.

Mvh Linda

Lamina
0

Måste säga, helt opartiskt (Flört), att min hane är den finaste. Skrattande

Kan komma och hämta honom någon gång efter den 20:de. Eller det beror på, behöver akvarium stå en vecka för att få den rätta "bakteriefloran" eller är det bara en myt som mina föräldrar tryckte i mig?

//Lamina

Lindzen
0

Haha, ja min kompis tyckte också han var finare ;P

Jag brukar akvariet stå i typ 2-3 dygn (så jag har koll på temperaturen och osv) sedan så har jag kunnat lägga ner fisk. Dock så måste man mata väldigt försiktigt så bakteriekulturen har kommit igång (annars kan det bli nitritförgiftning), jag brukar skvätta ner nitrivec varje dag i ungefär en vecka. Men det är ju absolut säkrast om man låter det stå längre. Sedan så måste man ju också vara försiktig i stort sett hela tiden med nitriten i små kar.

Mvh Linda

Medea
0

Oh, vilken underbar tråd!! Superfina bilder! Kyss

Var sugen på att ha ett gäng kampfiskar i mitt 100L, men hanar och honor bör alltså inte gå tillsammans permanent (hade tänkt mig 1 hane och 2-3 honor), utan endast vid parning? Får nog ändra mina planer isåfall, sambon tycker att våra två kar är fullt tillräckligt (förstår inte alls hur han tänker faktiskt).

Lindzen
0

Tack :)

Ja det är inte att rekomendera att ha honor och hanar tillsammans, kampfiskar är ju revirfiskar och ensamvargar och trivs bäst så. Hanar brukar jag också säga att man inte bör ha med andra fiskar heller då de andra fiskarna kan ge sig på hanens fenor och han kan ge sig på dom för att dom stör hans revir. Så jag tycker man bara ska låta hanen få gå med en hona endast om man vill ha yngel. Många djuraffärer säger tyvärr ofta att man kan ha hanar och honor tillsammans så hanen får lite "sällskap", men det blir helt fel för fiskarna och dom dödar som sagt oftast varandra. Det kan också hända ibland att om man har för många honor med varandra i ganska litet kar så brukar de också ge sig på varandra. Jag har 5 honor i ett 180 L och varje hona har sin egen fläck som de försvarar mot de andra honorna, så även där kan de börja bråka ibland.

Mvh Linda

[Billkampfisk]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hur länge ska man låta en hane och en hona få vara med varandra i fall man vill avla på henne? och går två kampfiskhonor bra i ett 60L akvarium?

JonteL
0

Om du kommer skicka, om det händer en olycka så fisken dör elr likande. Vad gäller då? Har du tänkt en DOA garanti eller?

Jonathan Lundin

Lindzen
0

#86 Tills dom har lagt rommen, sedan måste du ta ut honan. Ja det ska gå bra, jag har mina 6 unga honor tillsammans i ett 50 L och det fungerar bra.

#87 Jag har ingen aning, jag är osäker på om jag ens vill skicka fiskar, jag har precis börjat med min hobbyodling så jag har inte direkt många fiskar som kan kompensera om de skulle råka dö under frakten på posten..

Mvh Linda

[Billkampfisk]
0

hur ser man att dom har lagt rom då? jag är inte så expert på fiskar precis..

Lindzen
0

#89 Kan du absolut inget om kampfiskar? Alltså om odling? Isåfall får du nästan göra en ny tråd för det kommer bli off topic om jag ska förklara det här :)

Mvh Linda

HamsterMarie
0

Skojjar inte.. Dina fiskar ÄR världens finaste akvariefiskar! Skrattande

Lindzen
0

Haha tack :D

Mvh Linda

Ejmah
0

Läckert! Kanske man ska ta och börja med lite hobbyodling av kampfiskar (A)

/Ems

Laizita
0

Grymt läckert, blir sjukt sugen på att skaffa kampisar. Kanske blir de när jag har skaffat ett större istället för det jag har nu?! :)

Lindzen
0

En kamphane behöver bara ett kar på minst 20 L, så länge det finns myyycket växter, varmt vatten och inte strömt vatten (och gärna ensam också) så trivs han bra ;) Ska du däremot ha honor så måste du räkna med ungefär 15-20 L per hona.

Mvh Linda

Lindzen
0

Snubblade över den här killen idag inne på Arken av alla ställen, väldigt ovanligt att de har något annat än VT hanar så jag kunde ju inte låta bli att köpa honom ;)

Han är Fancy dragon Halfmoon.

Hans färger blir inte helt rättvisa med videokameran, han är mycket mer rosa än röd som han ser u att vara i videon. Ville liksom inte blända honom med blixten på en gång.

Mvh Linda

Ratata
0

Han ser ut att vara av god vigör för att vara nyinflyttad iaf :D

nakuta
0

#96 En riktigt fin hane du fått tag i =)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

mejamylove
0

fina fiskar!!Glad

Reby28
0

Åh vad snygga! Vart bor du och vad kostar fiskarna? :)

Lindzen
0

Jag bor i Sundsvall, men jag kan skicka.

Just nu har jag inga till salu, men har en kull som är 3 veckor nu så de kommer vara till salu om ett tag, priserna beror lite på hur många de blir av varje kön och vad de har för fenform, färg osv.

Mvh Linda

Reby28
0

Alright! Jag har ingen uppfattning om vad kampfiskar brukar ligga på för priser. Men jag har känt länge att om jag ska ha Kampfisk så vill jag inte ha de tråkiga från djuraffären utan jag vill ha någon av de lite spexigare sorterna, och sådana verkar ju svåra att hitta i Sverige. Så jag är väldigt intresserad.

Arny
0

Mycket intressant tråd. Jag har haft akvarie i hela mitt liv, det har nästan alltid funnits en kampfiskhane i med. Jusst nu har jag en så kallad nano tank. Där jag har några platy och såklart en kampfiskhane. Innan jag köpte honom besökte jag ca 5 olika djuraffärer. Tyvär hittade jag inget roligt, så det fick bli en "vanlig" blå.

De är utan tvekan de vackraste fiskarna som finns!

kimky
0

¨har n¨gra kampfiskar kvar?

Lindzen
0

Oja, men har inga till salu ännu. Har ju en kull nu men de kommer vara leveransklara om ungefär 1 mån. Du kan hitta kullen i tråden "Mina bettor-yngel 2".

Mvh Linda

[Wijsa Kaberg]
0

Vad delar du av akvariumet med, typ en plastskiva?

Mvh Kajsa

Lindzen
0

Delar av med skärbrädor som jag sedan borrar hål i.

Mvh Linda

[Wijsa Kaberg]
0

Okii! Hur får du det att funka med syret? (om du delar av ett akvarium)

Lindzen
0

Syre behöver man inte tänka på när man har kampfiskar, de tar luft från ytan.

Mvh Linda

[Wijsa Kaberg]
0

Ofta? Vad bra! Då slipper man tänka på det! Är du säker att det är så, haha?

jagga-ewe
0

OMG OMG OMG! Dina Betta-grabbar är bara för underbara! Om jag nånsin kommer till S-svall tänker jag göra studiebesök hos dig, jag lovar! (Lätt att lova för den som knappt var längre norröver än Örebro… 'Kej'rå, Köping!)

Jag har lovat mig själv att sätta upp ett kar med en Betta-kille under året, men jag har ingen aning om hur jag ska få tag i nån som är så snygg som dina. Det som finns i butikerna här är ju bara "vanliga" VT. Jag får väl hoppas på att du kommer sälja en o annan av den nya kullen. =)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Wijsa Kaberg]
0

En fråga till bara, hehe, vart köper du dessa fiskar? Du importerar väl inte alla? för det vore rätt så dyrt..

(Sry om jag ställer frågor som någon annan redan tagit upp, hoppas du står ut)

Mvh Kajsa

Lindzen
0

Ja jag är helt säker på att de tar luft från ytan, annars så skulle jag inte kunna göra det ;)

Just i denna tråd så ligger det bara uppe bilder på fiskar som jag inte har längre. Har bilder på mina nuvarande fiskar i ett inlägg som heter "Import!", sen har jag även några fler fiskar som jag inte visat upp på bild ännu tror jag, iaf inte alla honor. Men majoriteten är importerade, tror nog jag bara har en hona som jag köpt i djuraffär faktist.

Mvh Linda

mejamylove
0

#113 är den röd? jag tror ja såg den i en video med dina yngel :P

Lindzen
0

Japp, hon är röd :)

Mvh Linda

mejamylove
0

jag ser inte så många helröda honor i djurbutikerna ;)

[Jagochminadjur]
0

Får jag köpa av dig? :)

Lindzen
0

Visst kan du det :)

Mvh Linda

Alex05
0

Vilken intressant tråd och vilka underbara bilder på dina fiskar! Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.