Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 3376 ggr
[Caroline92]
0

Hur stort ska skumbot bli..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Innan man stoppar ner honorna? Min hanes skumbo ser ut så här för tillfället (bild). Är det tillräckligt stort eller ska jag vänta?

noob-4-life
0

jag är ingen expert och vet inte mycket, men jag tycker det ser tillräckligt stort ut.Skrattande

Johan-
0

Jadå, bara ner med hondjuret

Kampfisken000
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag föder sjkälv upp Kampfisk och de kan få över 100 yngel så låt honom bygga på lite, men om du vill hjälpa han på traven så ge han röda mygglarver (frysta) så blir de STORT och bra

Här är en bild på ett exempel men de behöver absolut inte vara så här stort om du inte villGlad

Lindzen
0

Röda mygg ska man INTE ge, då dödar du din Kampfisk. Dels så kan du bli riktigt allergisk mot det och kampfiskarna får även bukvattensot av det.

Skumboet får hellre vara högt än brett, men gärna både och. Det håller bättre om det är högt mot alla bråk osv som blir mellan honan och hanen.

Du ska heller inte ha i mer än en hona.  Ser också att det verkar som att du har dom i ett lite petbox, och nej det funkar inte. Honan kommer bli dödad med tanke på att du inte ens verkar ha låtit henne se hanen. Odlingskaret ska vara på minst 50 L för att det ska funka i längden och att risken ska minsta för att honan ska dö.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Mysisa
0

Så behöver du mer växter och gömställen till honan också.

minavitas.wix.com/kennel

Imitra
0

nja det där är nog inte tillräckligt tjockt..

sen räcker det att du stoppar ner en hona. Behövs som sagt mer växter och gömställen.

Har du honan så att hanen kan se henne?

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Kwassi
1

Ingen som lagt märke till att tråden är 1.5 år gammal? :D tror att hjälpen ni ger nu inte är så mycket till hjälp längre :D

Imitra
0

haha ojdå……

Madamej.blogg.se

Mysisa
2

bättre sent än aldrig ;P

minavitas.wix.com/kennel

[Caroline92]
0

#7 Tack, skönt att någon reagerade på det iaf :P Och nej, hjälpen är inte längre behövd då jag säljer av mina akvarium nu. Nån intresserad?

Imitra
0

var bor du?:)

Madamej.blogg.se

[Caroline92]
0

Stockholm :) Har ett 112 och ett 160 L till salu :) Det stora har massa fiskar med också :)

[Wijsa Kaberg]
0

Har du bild samt pris på dem??

Kwassi
0

Och bara av nyfikenhet: blev det någonsin några yngel? :)

[Caroline92]
0