kuhili ål!
hej!
jag hadde tänkt på att skaffa en kuhuli ål har öäst lite om den och så, men det stod inte vad den inte "passade" med…
så skulle huhulli ålar trivar med neon tetror och räkor och otocinclus?
och är kuhuli ålar sånna där tråkiga som baar gömmer sig?
tacksam för svar!
jag har kuli, räkor och ottosar utan problem 
vad bra! men neon tetror då?
ingen erfarenhet av det.
Jadå. Alla du nämde passar bra ihop :)
Jag har dem tillsammans utan problem ;)
ok
då får jag fråga på affären…
vad bra! då ska det allt nog passa :)
Innan hade jag körsbärs räkor med mina kuhliålar,men redan efter 2 dagar jag köppt ålarna hittade jag ena ålen käkande på en död räka :S Men visst du kan ju alltid prova :) Kuhliålar är nattaktiva,och vissa visar sig aldrig på dans man ser vissa var dag uppe och strosar omkring ;) Destu mer växter du har destu mer visar dem sig…
#7 Räkan kan ju ha dött av annan orsak? 
Säker på att det var en död räka och inte bara ett tomt skal?
Den dog ju precis efter jag skaffat ålarna och jag har hört att dem kan jaga räkor ibland. Tror nt att det var ett skal för att det var ett rött och tjockt lik som precis såg ut som en räka. Skalen jag sett är genomskinliga och tunna…
oki. 
Funderade mest då jag själv har kuhlii och räkor men inte märkt något. Är dock inte särskilt kunnig om dem.
nu har jag köpt ett par kuhuli ålar!
dom är inte alls skygga, dom är framme och röjer runt i akvariumt ;)
#11 kul! lycka till med dem små liven :)
Mina ålar är dagaktiva och simmar runt på dagarna med, många gömställen på botten och gott om växter gör dem mindre skygga. Även om man håller fler än en så ökar dagaktiviteten! Det är underbara tycker jag och kan bli väldigt gamla :)