Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 3261 ggr
frida51
0

villken gurami ska jag välja?

hejsan! hade tänkt köpa guramisar till mitt 54l akvarium! som jag förstår finns det guld Gurami, Blå gurami och Mosaikgurami att välja på (för min storlek)?

tycker guldguramisar är fina, men hur många honor respektive hanar ska man ha?

OlleA
0

Jag skulle inte rekommendera arterna du nämner för ett så litet akvarium. Satsa hellre på ett par Honungsgurami eller Dvärggurami. Som alla Gurami vill de ha täta växter som honan kan gömma sig i om det skulle behövas. Flytväxter gillar de också.

Olle

Lindzen
0

Alla guramis du nämde där blir allderles för stora för ett litet 54 L. Jag har ett par av mosaikguramis i mitt 180 L och i sp stort tycker jag är lagom eftersom hanen ibland är lite jobbig på honan. De blir ju där runt 10-15 cm.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

dermot
0

Dvärggurami är fina, och vad jag förstått det så funkar dem i 54L :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Stoodyear
0

Honungsguramis! Utmärkt lämpade för ett 54L! De andra arterna blir tyvärr för stora. Kanske pygmégurami eller Knorrande Gurami skulle fungera också, eller givetvis Dvärggurami.

frida51
0

Jaha! Vad bra att jag frågade här innan jag köpte :D vill hu inte plåga firrarna! Blir nog ett par dvärgguramusar då:)

Firren
0

Jag har Dvärgguramis Royal neon blue i mitt 60L och det står på Zoopet att dom blir upp till 6 cm har även en bok om akvarium i allmänhet, massor med fiskar och det står även där att de blir 6-7cm. Tycker Zoopet är riktigt bra, någon som inte håller med?