sällskap till kamphane
Idag kommer jag o köpa ett eget akvarium till min Kampfisk hane.
Han kommer o få ett 20 liters.
Men han rä en ganska social herre som gärna umgås med de andra fiskarna 8när han bordde i stora karet) o nu med snäckorna (i yngelkaret) så jag tycker han borde få ha lite sällskap iaf.
Men vad kan passa till honom? Han är en riktigt snäll kille o rörde aldrig nån anan fisk,s näcka eller räka när han bodde med sådana (både amano o red crystal räkor).
Eftersom akvariet bara är 20 liter så kan man ju inte tsoppa i så mycket sällskap åt honom såklart men nått vill han ha.
Finns det några småfiskar som kan gå med honom? Eller bör jag enbart ha räkor /snäckor med honom.
De är ju till naturen ensamvargar, jag skulle struntat i någon fisk och gett det några veckor. Hade han verkat helt apatisk kanske kanske jag släppt ner något. Men som sagt så skall dem ju faktiskt trivas bäst ensamma…
Han står konstant vid mina snäckor o pysslar med dem, han blåser bubblor runt dem o pysslar hela tiden.
Som städare kanske man skulle ha i några snäckbebisar (finns massor av sånna här)?
Snäckor kan du ha tillsammans med hanen, 2 vuxna går bra i 20 liter.
Även om han funkar tillsammans med andra fiskar vill jag inte rekomendera att ha ner nån annan fisk i ett så litet kar.
minavitas.wix.com/kennel
de vuxna får stanna i stora karet :) bebisar finns i mängder så tänkte stoppa i sånna tills de växt på sig o då stoppa i nya osv.
Det enda du över huvud taget kan ha i ett litet 20 L är egentligen bara räkor, snäckor eller en ensam kamphane. Ingen annan fisk får plats där i, kanske några rasboror men de skulle troligtvis bli mat åt hanen förr eller senare tack vare det lilla utrymmet.
Ja han får vara ensam med bara några snäckbebisar till sällskap