Forumförbättringar?
Har börjat tycka att det här forumet blivit lite tråkigt när likadana frågor dyker upp hela tiden.. Borde vi inte göra en klistrad tråd/artikel där alla de vanligaste frågorna finns besvarade/länk till artikel eller tråd som redan finns? Vet flera iFokus sidor som har detta. Skulle bli så mycket enklare och roligare att vara inne på forumet då.
Borde även finnas en artikel om hur man startar upp ett akvarium för nybörjare - skulle vara hur bra som helst! Samt en sjukdomsartikel med info om behandling osv.
Jag är gärna med och hjälper till om min hjälp behövs, men vill veta om fler tycker som jag angående detta?
/ Emma
En jättebra idé! Tyvärr känner jag att jag själv är för "grön" på det här med akvarier än för att kunna hjälpa till med några trådar/artiklar. Men det vore verkligen en bra idé, något som jag själv gärna hade velat ta hjälp av när jag startade upp mina kar. Eller, nu också iofs eftersom jag fortfarande har mängder med frågor!
Jag har läst litet på sajten, och det verkar som om det är många här som är väldigt kunniga. Själv är jag nybörjare men jag förstår att den som sett samma frågor återkomma gång på gång kan tröttna. För mig är de i alla fall nya. 
#0 Dina förslag är bra. Skulle säkert uppskattas av fler än mig.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Håller med definitivt, mer nya artiklar behövs! Sett likadant ut på startsidan som när jag gick med! Varför inte lite fler tävlingar med bilder eller quiz t.ex? Sånt som ökar aktiviteten lite och gör att det händer något här inne. Jag känner själv att några standardartiklar man kan länka till hade vart bra då jag tröttnat på att förklara allt om och om igen (så låter bli helt nu, helt otroligt med alla dessa som har orken :))
Min uppfattning är ändå att på detta forumet samlas väldigt mycket nybörjare, kul med nytt folk inom området, men blir lite krävande och något hög belastning på personerna som är kunniga nog att svara. Hade gärna sett att de som faktiskt är Medarbetare griper in och styr upp lite oftare, flera lyser med sin frånvaro… Eventuellt att man hittar fler/nya Medarbetare.
Åh så bra att fler håller med!
Skulle vara bra om ännu fler vill hjälpa till o stödja förslaget!
/ Emma
Det vore jättebra :)
Lika så att samla ihop alla pålitliga informationsidor, så att man lätt kan hänvisa. Jag har redan tagit på mig att skapa en artikel om räkor, som gärna får hänvisas till när frågor ställs.
(just nu har det varit stressigt med annat, så jag har inte hunnit bara).
Bra initiativ!
#5 Tack!
putt
/ Emma